woensdag 21 juni 2017

jurkje met beschrijving

Gele jurkjes voor mijn meiden. De jongste was uit haar gele jurkje gegroeid, en aangezien dat haar lievelings was, maar snel een nieuwe gemaakt. Ik kocht twee meter en met passen en meten pasten er drie jurkjes uit. Twee wat wijde jurkjes en een a lijn model. De grote nog niet op de foto.



Omdat ik af en toe de vraag krijg hoe ik dat doe, een jurkje met de voering heb ik een foto beschrijving gemaakt.


1: naai de schoudernaden van de bovenstof en voering stof
2: leg de goede kanten op elkaar en naai de hals. Geef knipjes in de naad
3: stik op de voering door
4: strijk het netjes
5: leg de goede kanten op elkaar en naai de armsgaten
6: geef knipjes in de naad
7: draai het boven pand door het achterpand via de schoudernaden naar het voorpand te trekken.
8 en 9: de hals en armsgaten zijn nu netjes afgewerkt. Strijk de armsgeten.
10: lock de zijnaden en de middenachternaden af
11 en 12: stik de zijnaden van de bovenstof en aansluitend van de voeringstof. Strijk de naden.

Daarna kun je de rits er in zetten en de zoom afwerken. De rits zet ik van binnenuit vast, zo is de jurk van binnen ook netjes afgewerkt

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat geel! Wordt je vrolijk van. De linkse foto vind ik het leukst! Je bent weer lekker bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie handleiding. En wat staat ze dat toch goed dat geel. Leuk

    BeantwoordenVerwijderen