donderdag 2 maart 2017

zomerjas

Een zomerjas voor oudste dochter. Op de vraag welke kleur de jas mocht wezen, kreeg ik een heel duidelijk antwoord! Knalroze. En daar was ik blij mee, die kleur staat haar zo mooi!

Omdat ze maat 146 heeft, wilde ik heel graag nog een keer de burda jas maken uit december 2012. Maar dan wel een beetje veranderd. De jas loopt tot 140 maar een maat groter tekenen is niet zo moeilijk. Had ik het maar niet gedaan! Veel te groot. Het was een soepjas! De plooi achter had ik weggelaten en het bovenpand en het rokdeel uit een stuk geknipt omdat ik een niet al te wijdt jasje wilde aan de onderkant.
Heel de handel weer los en nu helemaal volgens patroon geknipt, maar nog wel zonder plooi achter.
Ik voegde jukstukken toe. Jongste dochter heeft een gekocht jasje met zulke jukstukken, en dat vond ik erg mooi. Het geheel werkte ik af met knalroze satijn paspelband, dat geeft het net dat extra.

Uiteindelijk zijn we heel blij met de jas, het is gelukkig helemaal goed gekomen!
De voering vond ik zelf een erg mooi stofje voor een wat groter meisje, en de dame zelf vond dat gelukkig ook!





detailfoto's

5 opmerkingen:

  1. Een hele mooie jas en ook netjes gemaakt!
    Dat roze blijft leuk....en met jouw schoenen erbij is ze een echte dame.

    Jij zit goed qua planning! Ik wil ook met voorjaar/zomerkleding beginnen maar ben nu nog bezig met een winterjas 😰

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou dat is niet vanzelf gegaan. Maar wat een mooi eindresultaat! Laat maar komen het voorjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor! En dan je eigen labeltje erin: maakt het net even af! de voering is ook lekker fleurig!
    Dochterslief hier passen hun jassen (voorlopig) nog, dus mag ik lekker aan de slag met de jurkjes enzo... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed aangepast zeg! Hele mooie deftige jas geworden en een leuk kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen