vrijdag 10 maart 2017

witte jurkjes

Vorige week zat oudste dochter de patroonbladen door te bladeren, en viel haar oog op een a lijn jurkje uit burda 3/2016. Een simpel jurkje met pofmouwen in een broderie.

Nu kocht ik bij de stoffenkraam een wit geborduurd met witte rozen stofje.
Het jurkje vind ik haar echt leuk staan, alleen die pofmouwen vind ik toch wat minder. Ze vind ze ook niet lekker zitten. Dus ik denk dat ik er toch gladde mouwtjes in zet.

Het andere jurkjes is bovenstukje van ki-ba-doo met een aangerimpelde rok. Deze mooie witte stof kocht ik voor weinig. het halsje en de onderrand mouw werkte ik af met elastisch paspelband.


2 opmerkingen:

  1. Ook weer ontzettend mooi!
    Er gladde mouwtjes inzetten staat misschien nog wat vlotter.
    Je hebt ook mooie stofjes gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vooral het eerste jurkje vind ik erg mooi.Al heeft de tweede ook wel wat, waar blijft de tijd dat mijn meiden dit aanhadden...heimwee. En het mouwtje...misschien even wennen,en anders een glad mouwtje erin zetten. En wat een tempo! Petje af hoor.

    BeantwoordenVerwijderen