vrijdag 24 februari 2017

voorjaar!

pas liep ik bij de stoffenkraam, en zag daar een lap met een meisje, en wist direct, dat ik daar mijn oudste meisje heel blij mee maak!. Ze houd hier van. Een roze rokje erbij. Het patroon gebruikte ik eerder en dat had ze veel gedragen.

De hals ben ik nog niet helemaal tevreden over. Ik gebruikte een paspelband, maar het rimpelt en trekt een beetje als ze m aan heeft, misschien heb ik m er te strak opgezet?

Het oranje rokje kocht ik, maar erop had ik niets. Nu waren er weer nieuwe lapjes binnen bij de stoffenkraam en deze combi vond ik erg mooi.
Het patroon is het zelfde als het shirt met het meisje erop, maar dan een strik toegevoegd.

Ik vind wel dat dit patroon vrij groot valt, dus volgende keer pak ik m een maatje kleiner.


7 opmerkingen:

  1. Ziet er weer mooi uit. Ik vind het patroon niet te groot staan hoor! Kan ze ´t van ´t najaar ook nog aan.
    Groetjes,
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die met het meisje is leuk zeg. Leuk ook met de mouwen in dat stofje erbij. Leuk idee zo. Die andere is niet mijn smaak, met die strik, sorry!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. geeft niet hoor😉 tis ook een heel ander stijltje

      Verwijderen
  3. Leuke setjes zeg! Ik denk dat je het paspelband iets losser moet opzetten. Ik reken het nooit uit, trek op gevoel iets tijdens het naaien. Ik heb het ook wel eens gedaan zoals Renata Bogers zegt (niet aan trekken) maar dan lubbert bij mij de hals heel erg.

    BeantwoordenVerwijderen