donderdag 2 februari 2017

pyama's

Tjonge, er rollen nu dingen onder de naaimachine vandaan, die ik nog niet eerder gemaakt had ;)
Nooit gedacht dat ik hier zoveel plezier in zou hebben.

Voor onze jongste maakte ik pyama's, ze mocht weer als proefkonijn fungeren, en dat vond ze helemaal niet erg. ( Mam ik hoef niet aan kleden, ik hou pyama aan!)

Als patroon gebruikte ik weer ottobre voorjaar 2013 en dan een shirt en legging. De legging pakte ik twee maten groter voor de breedte dat leek me wat lekkerder zitten, anders zit het zo strak met slapen. Bij het shirt voegde ik boorden toe bij de mouwen en zoom, bij de broek deed ik dat ook.

Dat dit zo makkelijk was en zo snel klaar! Voor het eerst met boordstof gewerkt, en dat werkt echt als een trein, het krult niet om en het rekt zo mooi mee. (dat wisten velen van jullie natuurlijk allang, maar ik deed een hele ontdekking;))

Van de flamingo's maakte ik ook nog een hemd en wat broekjes, de band, moet ik nog afwerken met elastiek, maar dat had ik nu niet aan boord.

De rozen stof is een restje, en het setje ondergoed is ook een restje. Dat is het voordeel van kleine maatjes, krijg je de restjes ook nog eens op.




7 opmerkingen:

  1. Daar zullen je meiden blij mee zijn. Wat een leuke setjes zeg. Leuke stofjes ook. lekker bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog nooit met boordstof heb gewerkt. Ik maak de boordjes altijd van tricot. Moet ik ook eens proberen dan! Was het niet lastig om precies de goede kleur te krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bij de stoffenkraam hebben ze veel kleuren, eerst de boordstof gekozen en daar de tricotkleur op aangepast

      Verwijderen
  3. Mooie pyama's en ondergoed.
    Wat een leuke stofjes ook! Vooral die flamingo's zijn erg mooi.
    Krijg spontaan zin om pyama's te gaan maken 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zal ze lekker slapen!!! Mooie pyjama's en het onderhoud ziet er ook netjes uit! Daar moet ik mij nou ook eens toe gaan zetten....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tijd voor een pyjama dagje! Prachtig! En die stof van het ondergoed: zo's lief stofje!

    BeantwoordenVerwijderen