woensdag 25 januari 2017

Cover en ondergoed

In de kerstvakantie bracht ik mn machine weg voor een beurtje. Dat doe ik altijd bij van Keekum in Gorinchem. Daar zag ik een prachtige tweedehandse coverlock van Janome staan voor een prima prijs. Dat leek me wel wat. Zeker omdat ik tegenwoordig veel tricot naai, en met in mijn achterhoofd dat het ook zeer geschikt is voor ondergoed naaien.

De beslissing was snel gevallen.

Jongste dochter mocht proefkonijn zijn ;)  In een ottobre van een paar jaar terug stond een patroon van ondergoed. Ik nam een maat kleiner dan ze heeft, mijn ervaring is dat ottobre ruim valt. Het hemd zit helemaal perfect. De Onderbroek zit goed, alleen had ik de randjes bij de pijpjes er te strak opgezet, en het elastiek in de taille zat erg strak. Nu had ik een meter stof gekocht om uit te proberen, dus er bleef nog genoeg over voor een ander broekje te proberen. Het band bij de pijpjes wat wijder gehouden, en het elastiek boven wat wijder, en nu zit het perfect.

De dame vond het zo mooi: Mam ik hoe niet jurk aan! En roze is dan ook haar lievelingskleur (hoe kan het ook anders!)

Ik ga binnenkort voor de andere kinderen ook proberen of het voor hun ook wat is. Ik haalde uit een meter stof twee hemden en vijf broekjes, twee waren er uiteindelijk niet naar mijn zin, maar dan blijven er nog drie over. Dan loont het nog!

Het doorstikken met de cover gedaan, wat een heerlijk machientje is dat! Het werkt als een trein, met een prachtig resultaat!

Omdat het op model beter te zien is hoe mooi het patroon is van het ondergoed, toch een foto van onze kleine meid.










7 opmerkingen:

  1. Mooi machientje heb je! Dezelfde heb ik eens gekocht op Marktplaats en ook al gebruik ik m niet enorm verl...bij tricot jurkjes vind io m onmisbaar.

    Goed patroon voor ondergoed heb je. Volgens mij heb ik die Ottobre ook. Ook maar eens testen. Heb nog nooit ondergoed genaaid.

    En heerlijk toch dat ze zo enthousiast is dat ze de jurk niet meer aan hoeft? 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit, heb je gewone tricot gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je aankoop en wat ziet het ondergoed er netjes uit! Ik wil dat ook nog eens gaan proberen.....;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk je bent gelijk aan de slag gegaan met je nieuwe machine. Geeft net dat beetje extra aan je naaiwerk. Mooie setjes. Ik heb het ook gedaan, maar nu willen ze geen handmade ondergoed meer ;)

    BeantwoordenVerwijderen