woensdag 28 september 2016

weer jurkjes?!

Sorry alweer jurkjes, hoe saai kan het worden;)

Een mooie stenzo tricot met bloemen, konijntjes en uiltjes, combineerde ik met een gladde donkerblauw. Met grote strik, en plooien.




   
Het prinsessenjurkje is favoriet bij haar! Dit mooie stofje kocht ik als coupon van 50 cm! echt een klein lapje. De bedoeling was om er een shirt van te maken, met het meisje op het voorpand, maar het voorpand was te klein. Toen het plan veranderd en gekeken wat ik er dan mee kon, en zodoende toch een jurkje geworden. Het roze band, is elasties baisband.




Voor mezelf maakte ik nog een streepjes jurk uit de nieuwste my image. De hals deed ik zo: Eerst naaide ik de jurk in elkaar. Toen knipte ik de hals 6 cm van boven af. Dat legde ik op donkerblauw en knipte dit dubbel uit. Naaide de bovenkant op elkaar en naaide dit als een stuk vast op de jurk. Het geeft de jurk net iets extra's. De pasvorm is perfect!



met sjaal vind ik m meer mijn ding

10 opmerkingen:

  1. Ik heb weer even heerlijk bijgelezen in je blog en alle jurkjes bekeken. Wat ontzettend leuke jurkjes heb je gemaakt. En mooi hoe je die prachtige prinsessejurkje voor de kleine dame in het rokje heb verwerkt. Mooi opgelost!! Ik las ook dat tricotvrees ècht over gaat? Ik ga zo meteen maar eens gelijk weer een, in mijn ogen onwillig, tricootje bij de kladden pakken, want ik heb een leuk (eenvoudig) patroontje en die wil ik gewoon graag proberen. Ik heb hoge nood aan jurkjes :D

    Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. sinds ik het met de lockmachine in elkaar naai, en een goed passend patroon heb is de tricot vrees helemaal over!

      Verwijderen
  2. Dat roze jurkje!!!!!! Zo zoet! Wat ontzettend mooi. Knap uitgepuzzeld uit zo'n klein lapje stof.

    Jurk voor jezelf is ook mooi. De donkerblauwe hals maakt het net wat mooier. (Maar met sjaal zie je dr natuurlijk niks meer van! Al vind ik de sjaal er wel leuk bij)

    Maar je gaat lekker vlot met je jurkjes. Wou dat ik zo snel was!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee hij, niet sorry zeggen! Hier en op IG lees je dat iedereen van jouw creaties geniet (en stiekem jaloers is☺)! Ga lekker zo door. Je hebt weer prachtige jurkjes gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke jurkjes. Maar hoe heb je de achterkant gemaakt van de streepjesjurk? Ik zit over dat patroon na te denken maar is het wel mooi met een naad middenachter?

    Groeten, Elsa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb de naad helemaal weggelaten, gewoon aan de stofvouw geknipt

      Verwijderen
    2. Had je oplossing al gehoord....ra,ra! Wij naaien één keer in de week met 3 andere dames uit de gemeente. Twee van hen werken in de Stoffenkraam en hadden je gesproken over de m.a.naad.
      Ik denk dat ik het ook op deze manier gaat doen.

      Verwijderen
  5. Mooi is je streepjurk . Staat je echt leuk,en de halsafwerking is een mooie variant op dit model. (al zie je er niets van met je sjaal ;))En je hoeft geen verantwoording aan ons af te leggen,heerlijk naaien als het lukt. Wij of iig ik ben alleen maar jaloers! En genieten van je creaties. Groetjes uit de polder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk juist om te zien al die jurkjes! Krijg er zelf ook meteen weer inspiratie van ;-) En ja... kleine meisjes en prinsessenjurkjes: dat is altijd goed hé?!

    BeantwoordenVerwijderen