woensdag 31 augustus 2016

tricot jurkjes!

Ik ben om! Het heeft even geduurd. Maar nu ben ik echt om, eindelijk kan ik tricot waarderen.

Van mijn vriendin kreeg ik een prachtig patroon. En met dit model lukt het eindelijk om een mooi resultaat te krijgen waar ik echt tevreden mee ben.

De prachtige zwanentricot kocht ik bij de stoffenkraam. Voor de grote jurk nam ik het mooiste stukje van de stof.
Voor de kleinste jurk probeerde ik  1 zwaan, maar dat zou niet goed tot zijn recht komen. De zwaan was te groot voor het voorpandje. (Dan bewaren we m nog maar een poosje) Nu nam ik een ander mooi  stukje uit de stof. Voor erbij naaide nog een legging.

Het halsje deed ik niet volgens de beschrijving maar zo: ik keek bij haar.





De donkerblauw tricot is wat dikker en krult niet om. Heel prettig om mee te werken.

Wat ik nog niet eerder deed, de hele jurk zette ik met de lockmachine in elkaar. Het was en snel klaar en mooi aan de binnenkant.

Ook kocht ik nog een prachtige tricot met meisjes voor grachtenpandjes. Daar gebruikte ik het zelfde patroon voor, maar legde het rokdeel aan het bovenpand, en versmalde de rok een heel eind.








11 opmerkingen:

  1. Leuke jurkjes heb je gemaakt.
    Handig he dat in elkaar zetten met de locker?!
    Dat meisjes stofje van Stenzo heb ik ook gekocht. Mn dochter vond het zoo leuk. Ik heb een klein beetje genomen met een contraststofje voor de achterkant. Heb jij de achterkant wel van t zelfde stofje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mijn dochter vond m zo mooi! ja achterkant is hetzelfde

      Verwijderen
  2. Eerst was ik ook 'bang' voor tricot naaien, maar toen ik het eenmaal gedaan had, had ik direct de smaak te pakken. Ik vind het ideaal dat je het helemaal met de lockmachine kan naaien. Onze beide dochters dragen ook liever tricot jurken. Ik heb voor de zomer 2 jurken van katoen genaaid en ze willen daar nog wel eens op mopperen hoe die zitten. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuke jurkjes! Nog even en je naait niet anders meer dan tricot!! Het naait fijn en het zit fijn, wat wil je nog meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig je tricot jurkjes!
    en die zwanen!
    En tricot draagt zo lekker!
    sukses verder!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoeveel meter heb je nodig voor die grachtenpandjes? moet ongeveer maat 116 of is het ook een paneel? Gr. Anne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mij werd in de winkel verteld dat je voor 110/116 aan 80 cm genoeg had. Is geen paneel.
      Ik heb 50 cm genomen want ik wil een contraststofje voor deel van de achterkant en de mouw gebruiken.

      Verwijderen
    2. sorry voor de late reactie, ik heb een meter gebruikt voor deze jurk, en dat is maat 146 en voor en achter deze stof. Ik denk als je het alleen voor voorpand wilt gebruiken dat je aan 50 cm genoeg hebt, zoals alienke zegt

      Verwijderen
  6. Nooit verwacht dat je voor tricot zou zwichten. Maar het is toch een feest om mee te werken! Heerlijk. Wat een leuke jurkjes weer. De meiden boffen maar met zo'n handige mama.

    BeantwoordenVerwijderen