vrijdag 1 juli 2016

geel restenjurkje

volgende week hebben we een bruiloft. Een juf van de groep trouwt.
Nu had ik van mijn gele jurk nog 65 cm precies over. Na lang zoeken kwam ik een patroon tegen, wat smal genoeg was voor de lap, en toch mooi genoeg voor een bruiloft. Een communijurk uit burda dit voorjaar. Officieel hoort de jurk lang, maar zoveel stof had ik niet dus hij werd net over de knie.
Als ik deze jurk weer maak, dan maak ik het bovenstukje wel een heel eind langer, zodat de taillelijn lager komt, zelf vind ik dit toch vrij hoog.
De kapmouwen voegde ik zelf toe.

Omdat ik geen passende rits aan boord had, werden het knoopjes op de rug. Ik maakte m al een maat groter, maar het is maar nipt hoor op de rug.
Wat denken jullie, is het een leuke combi met dit spijkerjasje? kweet niet zo goed wat er mooi op is.
Omdat ik zelf de gele jurk met blauw combineer dacht ik is het wel leuk als zij ook geel blauw heeft.

Heel eerlijk, ik vind dat ze toch mooier staat in de smalle jurken nu ze groter wordt. De wijde rokken jurken zijn denk ik een beetje voorbij.




6 opmerkingen:

  1. Het klinkt zo.....zo zielig...'restenjurkje'.
    En dan zie ik daar een mooie jurk waar mijn dochter jaloers op zal worden. Het perfecte patroon voor als ze iets groter worden.
    Staat haar heel mooi.

    Gecombineerd met spijkerjasje is heel leuk. Eventueel zou een wit of lichtblauw vestje ook kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sarina,
    Ik denk dat blauw het mooiste staat op geel.
    Leuk patroon trouwens.
    groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk jurkje, dit smallere staat haar lekker pittig! Ik vind spijker erop erg leuk, voor meer netter is een donkerblauw bolerootje ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel pittig eigenlijk. Kobalt blauw zou er ook op staan. Mooi jurkje hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het staat heel leuk dat spijkerjasje! Wel een beetje 'netjes' maar niet té. En ja, ik herken dat wel een beetje dat als ze groter worden de wijde jurken toch minder staan. Ik merk dat mijn oudste nu ook al wat minder wijd en zwier wil en meer tricotjurkjes enz.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het modelletje staat ze erg goed. Kleine meisjes worden groot! In combi met het spijkerjasje....helemaal mooi.

    BeantwoordenVerwijderen