donderdag 9 juni 2016

'stads' jurkje

Dit geweldige stofje kocht ik bij de stoffenkraam. Deze enige stof met randdesign in een katoen. Al de overige waren tricot, en voor dit soort jurkjes vind ik zelf minder geschikt. Maar gelukkig hadden ze deze! Ik kocht twee panels. Vorige week maakte ik er een voor mijn nichtje met een aangerimpeld rokje.
Bij deze vouwde ik middenvoor een stolplooi en verder platte plooien in. De bovenrand sloeg ik dubbel en stikte ik op de stof van het voor en achterpandje en daar weer overheen een lint. De plooirok ligt op de jurk. Dat geeft altijd zo'n leuk effect.
Ze is helemaal wijs met haar jurkje. Het printje is ook zo leuk met die hondjes.


4 opmerkingen:

  1. Wow echt mooi!
    Wat een heerlijk popje zo.
    Prachtig stofje en perfect modelletje erbij gezocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel lief! Zowel het stofje als het patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk jurkje zeg, heb zelf ook al diverse keren naar die print gekeken en lopen bedenken welk patroon er leuk voor zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen