donderdag 2 juni 2016

jurkjes en instagram

Voor een lief klein nichtje een paar jurkjes gemaakt. Ze heeft dezelfde maat als onze jongste dus dat is makkelijk maken en nameten.

Twee keer een halima elodie. (die blijft zo leuk om te maken) Een jurk uit de nieuwe ottobre en dan met rimpelrok i.p.v. strokenrok. Deze geweldige stof zag ik bij de stoffenkraam en kocht twee panels. Met passen en meten konden er twee jurkjes uit. Een voor het nichtje en een voor jongste dochter.
Die is nog niet af, ik ben door mijn ritsen voorraad heen ;) Dit is zo'n leuk model met twee strikjes achter op de schouderbandjes.

En nog een jurkje uit ottobre december vorig jaar. Op de patroon delen heb ik de elodie delen gelegd en dat zo wijd mee laten lopen, dan valt de jurk wat mooier. Ik maakte dit model eerder


En ik begon met instagram. Ik maakte een account aan op de computer, maar dat ging niet helemaal goed. Toen ik met de telefoon de app instaleerde kwam ik niet meer op het account wat ik al had, wist het wachtwoord en de gebruikersnaam niet meer, dus heb maar weer een nieuw account aan gemaakt. Nu krijg ik dus het eerste account niet meer verwijdert. Dit account gebruik ik nu.
Dan komt er geen verwarring over. ( Ik voelde me wel een beetje dom haha!)





deze jurk valt iets groot uit. De kleinste maat was 110. Ik heb m zonder naden
geknipt. Kvond t zo'n schattig jurkje!

Khad alleen nog een paarse rits in de voorraad. De hals heb ik afgewerkt
 met satijnbaisband

8 opmerkingen:

  1. Wat en productie!! Die bovenste twee vind ik echt een super leuk model!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve jurkjes weer! Handig dat het nichtje dezelfde maat heeft als je dochtertje :-)
    Dat jurkje met de strikjes vind ik ook zo leuk, 'k heb het al een paar keer gezien en staat al even op mijn wensenlijstje, maar ik ben nog nergens de ottobre tegengekomen. Misschien toch maar via internet kopen dan...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja ottobre verkopen ze lang niet overal, maar via de website van ottobre kun je m als t goed is bestellen

      Verwijderen
  3. Wat een mooie collectie.Ik zie je wel op Instagram!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een berg werk heb je verzet! Mooie jurkjes!
    En jaaaaa leuk dat je op instagram bent!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een berg werk heb je verzet, mooie jurkjes! En jaaaa leuk dat je op onstagram bent!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie jurkjes heb je gemaakt, lekker zomers.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige jurkjes allemaal en wat schattig die peuterbeentjes!

    BeantwoordenVerwijderen