donderdag 23 juni 2016

geel! en een bloemenjurk

Een poosje terug maakte ik een gele jurk. Hij was al vrij kort en kromp toen in de was en was nog korter. Jammer, maar geen nood, ik maakte een nieuwe. Van een heel mooi dun stofje (weet niet hoe het heet), en een dun katoentje voor onderjurk. ( ik vind deze ook veel beter gelukt als de vorige)
Dus al met al helemaal tevreden.
Ik gebruikte het zelfde patroon als de vorige keer. Alleen de rok deed ik anders. Deze stof strecht niet, en het model zit als gegoten. (weer wat geleerd, volgende keer als ik strechtstof gebruikt pak ik n maat kleiner)


Mijn lieve moeder had een lap liggen met de vraag of ik daar een jurk van wilde maken.
Ik gebruikte een model uit een oude knip maar weet even niet welke. Voor mij is die te klein, (de rits kan niet dicht) En dan is die voor haar goed.




Voor onze jongste maakte ik nog een gele halodie. De vorige gele jurk was behoorlijk verwassen, en zonder gele jurk heel de zomer?  Dit blijft zo'n leuk patroon! En het zit zo in elkaar.






2 opmerkingen:

  1. Wat een zonnige post. Mooi en heel fijn een passend model. Ik ben nu wel benieuwd welke stof je hebt gebuikt. En zo jaloers op je figuur. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het ligt in hetzelfde vak als de strechkatoen misschien dat je t dan weet? tlijkt beetje op organza maat dan wat steviger en niet zo glimmend

    BeantwoordenVerwijderen