maandag 23 mei 2016

gele jurk

In de winkels hangt veel geel op het moment. Vaak is mijn maat er al uit. Toen ben ik zelf aan de slag gegaan. Deze kleur staat me goed, maar ik heb m bijna nooit in de kast hangen.

Ik koos een jurk uit de knipmode van ik dacht juni vorig jaar. daar stonden jurk patronen in die je kon combineren met elkaar. Ik nam de jurk met bovenstuk waterval hals, maar dan niet zo'n diepe en de strakkere rok. De tailleband liet ik weg.

Ik maakte maat 40. Nu is dat meestal te ruim bij een jurk van knipmode, maar bij een vorig model uit een ander blad heb ik m dusdanig vergist dat maat 40 te krap zat, dus voor de zekerheid toch maar zo.
Dat was een aardige misrekening. het patroon viel zo wijdt dat ik m minstens 15 cm heb moeten innemen. Terwijl in het blad de jurk mooi nauwsluitend zat op vrouwen die veel dunner zijn dan ik.  Ik denk dan altijd, dat merkt knipmode dan zelf toch ook als ze voor deze vrouwen naaien?

Met het eindresultaat ben ik erg blij, behalve dat tie een beetje te kort is, toen ik het patroon voor me hield kwam het ver over mijn knie, dus had maar weinig zoom aangeknipt.
Erop een gekocht vestje


4 opmerkingen:

  1. Mooi jurkje! Staat je leuk in combinatie met het vestje. Heerlijk lijkt me het als je wat in moet nemen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, wat een leuke jurk, en een super mooie kleur, vooral in combinatie met donkerblauw....
    Ik moest wel even lachen toen ik je foto's zag, ben nl ook een gele jurk aan het maken, het patroon uit de burda, met de plooitjes op de buik, mooi model hoor, je kent hem wel he..

    je ziet die kleur idd erg veel in de winkels, wat heb jij voor een soort stof gebruikt? Ik stevige tricot. ..succes verder Groetjes Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoewel geel niet mijn ding is, staat het jou prachtig. Mooi patroon heb je genomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. strech katoen. dat wordt vast erg mooi van geel.

    BeantwoordenVerwijderen