vrijdag 15 april 2016

zomerjas voor mezelf

Ik wilde een zomerjas voor mezelf maken. Maar het is altijd een hele zoektocht welk model dat het word. Eerst had ik de magriet jas voor volwassenen in gedachten, maar durfde dat toch niet aan.

Na wat bladen doorgebladerd te hebben, kwam ik deze jas weer tegen


6 jaar geleden, hoog zwanger van onze derde maakte ik deze jas. En ondanks dat ik alleen de bovenwijdte maat als betrouwbare maatnemer had zat de jas na de bevalling perfect. Zelfs op de schouders en rug (wat normaal eigenlijk altijd te krap is bij mij.

Dus koos ik weer voor deze jas. Ik nam een maat kleiner. Maar dat hadden haast twee maten kunnen wezen. De mouwen waren veel te wijd ook op de schouder en de zijnaden moesten een heel eind ingenomen. Dat zag ik pas goed toen de jas helemaal in elkaar zat en doorgestikt was. De plooien aan de voorkant iets opzij geschoven voor een mooier geheel. Ik ben onderhand net zo veel tijd kwijt geweest met uithalen en overnieuw doen als met heel de jas. ( wat was ik blij toen die bijna af was, kon m onderhand niet meer zien)


Toen de jas helemaal in elkaar zat en de voering netjes aan de onderkant van binnenuit was vast gestikt zoals het hoort was de jas net zo'n lampenkap (een heel gek gezicht.) Dus weer helemaal los gehaald en het beleg doorgestikt en de onderkant voering niet meer eraan vast. Nu is het een stuk beter.
Uiteindelijk ben ik heel blij met het resultaat, maar wat een werk was het. Hebben jullie dat ook weleens dat alles maar tegen lijkt te zitten?


9 opmerkingen:

  1. Mooi hoor! Jazeker...er is wel eens het een en ander in de kliko beland..;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar het resultaat mag er zijn hoor, Sarina!! Wat n leuke jas!
    Hartelijke groetjes van je "collega"

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Ondanks al wat tegen zat, vind ik hem echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De jas is mooi geworden en jouw ergernissen zijn er niet vanaf te lezen.
    Maar ik kan het me helemaal voorstellen. Toch ben je een doorzetter door m aan te passen en door te gaan.
    Heb je deze dan eerder gemaakt van roze stof? Vond die nl toen ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nee van die jas heb ik jammer genoeg geen fotos de roze jas komt uit de burda maar dan wel aangepast naar eigen idee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, hij is wel mooi geworden! En ja, het is wel herkenbaar dat iets soms helemaal niet wil lukken, Soms beland het dan in de kliko, meestal 'worstel' ik de volgende dag verder en dan net zo lang tot het gelukt is...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super mooie jas is het geworden, het is al je extra werk wel waard geweest!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed dat je door hebt gezet, want het resultaat mag er wezen. Hij staat je geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige is hij geworden! Knap staaltje werk

    Groetjes,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen