donderdag 28 april 2016

verjaardagsjurk

Onze oudste dochter werd vandaag alweer 8 jaar.
En bij een verjaardag hoort een verjaardagsjurk.

Een tijdje terug kocht ik deze prachtige stippenstof. Ik won een waardebon bij de stoffenkraam omdat ik weekwinnaar werd (Wat een verrassing was dat!)

De stof was goed gekeurd. Maar ik wachtte met wat ervan te maken totdat ze mee kon kijken.
Het moest een bloesjurk worden. Na lang zoeken kwamen we een patroon tegen in een heel oude bizzkids. Die vond ze mooi.
ik nam maat 128. Ergens hing het idee dat bizzkids groot viel. Dat blijkt niet zo te zijn, hij is maar nipt deze jurk.

Het model staat haar erg goed, dus wie weet volgt het nog eens in een grotere maat.

De staander en mouwtjes pakte ik van dit model





3 opmerkingen:

  1. Alsnog gefeliciteerd! Wat een vrolijke stippenjurk, echt feestelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog gefeliciteerd! Wat een mooie draaijurk hebben jullie gemaakt. Veel dragen dan maar als het wat krapjes is.Die bon was wel aan het juiste adres,leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog gefeliciteerd met jullie oudste!
    Een prachtige jurk heb je voor haar gemaakt van de stippen-stof!

    BeantwoordenVerwijderen