woensdag 6 april 2016

burda jurk (nette versie)

Een paar weken terug kocht ik deze mooie lichtroze stof. Een stevige tricot. Eigenlijk kocht ik m voor onder een jasje.

De bovenjurk maken verliep soepel. Wel heb ik aan het achterpand de figuurnaden er weer uitgetornd, ik kreeg twee heel rare puntjes achteraan, die ik met geen mogelijkheid wegkreeg.
De ruimte die toen ontstond heb ik in de middenachternaad weer in gemomen.

Ik nam een maat kleiner dan de vorige keer, en het zit helemaal perfect.
Oorspronkelijk maakte ik m met korte mouwen. Maar het mooie van de jurk viel helemaal weg onder het jasje. Toen haalde ik de korte mouwen er weer uit, en knipte driekwart mouwen en zette die er in.
Zo heb ik denk net wat meer plezier van de jurk. Zo kan ik m ook met wat koudere dagen toch al aan.

De voering ging goed. Ik keerde de jurk en naaide de voering vast aan de mouwen en zoom, en dan keren via de opening in de zijnaad Dat ging heel erg mis, aan de ene kant de goede en aan de andere kant de voeringjurk (zie foto) (de jurk lag op een haar na overboord, zo kwaad werd ik hiervan!! en als ik de foto zie word ik gewoon weer boos! Omdat ik nog steeds niet snap wat er nou verkeerd gegaan is)
Toen heel de handel weer los gehaald en op mijn eigen onlogische maar wel werkende manier gedaan. Ondertussen heeft de voering wel erg geleden van het steeds weer uit tornen, maar aan de buitenkant is die netjes geworden. Het flappertje valt iets minder soepel als op de foto in de burda, maar toch vind hem wel mooi geworden.


heeft iemand tips?



14 opmerkingen:

  1. Gelukkig is het eindresultaat wel alle moeite waard geweest! En wat die voering betreft een schrale troost: je bent niet de enige bij wie het soms op de één of andere manier niet lukt om h'm weer te keren :-0

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mij lukt dat ook niet. En dan verdwijnt het bijna door het raam.
    Gooi de boze bui overboord en geniet van je mooie jurk. Ik doe het je niet na.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, wat een super mooie jurk heb je gemaakt, de burda ligt hier ook voor dat model:-)
    Krijg er nu wel zin in als ik hem bij jou zo ziet.
    En dat draaien ja, daar kun je lekker mee stoeien, ik herken de foto helemaal...
    Eigen manier gaat het beste...
    Ik ben jurkjes voor me dochtertje aan het maken, met konijntjes erop:-) erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een getob soms he?
    Maar het is je gelukt om er toch een mooie jurk van te maken!
    ik kan je ook de gouden tip niet geven,doe het lekker op je manier,als het maar lukt!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Sarina! Ik volg je blog ook.Wat kan jij prachtige dingen maken!Echt knap.Ik heb nog niet zo lang een blog,misschien wil je ook een keer bij mij kijken? elsjesweblog.blogspot.com
    Fijne avond,en tot de volgende keer.
    Groetjes Elsje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie jurk, goed idee om de jurk van tricot te maken. Wat betreft de voering, je moet de jurk eerst keren en dan via het gat in de zijnaad van het voeringpand de mouwen en de zoom vastzetten. Niet pas aan het eind keren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. super mooi jurkje zo zeg! Knap en leuk dat je dat kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtige jurk, staat je goed. Goed idee om er 3-kwart mouwen in te zetten. Van de zomer kan dat ook nog goed. Ik vind het al moedig dat je een voering maakt in zo'n jurk. Die zou ik achterwege laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel herkenbaar, gelukkig heb je hem niet weggegooid, want het is een hele mooie jurk geworden.

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gelukkig toch niet overboord gegooid, want je jurk is prachtig!! Groetjes van je collega ��

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hi hi sorry maar ik moet even lachen. Ook bij jou gaat het niet altijd zoals het zou moeten. Maar het eindresultaat is echt heel mooi geworden! En ik ben jaloers..je weet wel waarop. groet en tot snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik moest wel lachen om je voeringverhaal, maar met de tip van Gera komt het goed! Je hebt een prachtige jurk gemaakt, je hebt er ook echt het juiste figuur voor, het staat je heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik moest wel lachen om je voeringverhaal, maar met de tip van Gera komt het voortaan goed toch? De jurk staat je prachtig, je hebt er ook echt het figuur voor.

    BeantwoordenVerwijderen