donderdag 24 maart 2016

overhemd jurkje

Een paar weken terug zocht ik bij de stoffenkraam een voering stof voor de jurkjes uit de vorige post.
Toen lag daar vlak naast dit mooie lapje. Een prachtige kleur geel. Het was het laatste stukje van de rol en ik kreeg t mee voor een klein prijsje.

Er paste precies een jurkje uit voor jongste dochter. O wat krijg ik zin in de zon, met deze vrolijke kleur! 

Als patroon gebruikte ik de bloes uit b inspired van vorig jaar zomer. Het rokdeel is een rechte lap ingerimpeld tot de juiste breedte. Ik gebruikte dit al eerder en nog eens voor oudste dochter.
Maar omdat ze m toen niet goed over haar hoofd kreeg heb ik de knopenrij nu helemaal door laten lopen.


6 opmerkingen:

  1. Een vrolijk jurkje! Echt een wandelend zonnetje :-). Mooi patroontje heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat schattig zeg, staat mooi bij dr donkere haartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief jurkje! Ik ben altijd bang met geel dat het niet leuk staat, maar als ik het bij jouw meiske ziet is het toch wel heel fleurig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O,dat is een leuke kleur en staat zo leuk! goed idee om de knopen door te laten lopen.
    weet dat ik ook zo'n jurk had vroeger en altijd dat getrek over je hoofd en dan moest ie ook weer uit...
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattig zeg! En weer zo netjes en ook nog voor weinig. Wat wil je nog meer.Je hebt de smaak weer goed te pakken! Leuk hoor. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk he, zomerkleding naaien, jij hebt er ook echt de vaart in. Het is weer eens wat anders dat geel, maar ook erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen