vrijdag 4 maart 2016

jurkje, zomerjas

Van oma kregen we een tas vol lapjes en we (schoonmoeder, schoonzus en ik) keken of er nog wat van onze gading bij zat. Toen kwam ik dit lapje tegen, ong. een half metertje. Ik was direct verkocht.
Deze kleurtjes staan jongste dochter prachtig, en het is genoeg voor een jurkje voor haar.
Ik gebruikje het patroon uit ottobre wat ik al vaker gebruikte voor haar.
De jurk is aan de achterkant helemaal open en sluit met knoopjes. Het is een heel dikachtige stof die terugploft zoals het was, dus durfde ik niet zo goed een rits te zetten.

het kraagje en plooitje middenvoor in de hals voegde ik toe,
                       


Daarvoor maakte ik een jas voor oudste dochter. Tweede plaatje rechtsbovenin. Die zag ik en ik was verkocht, maar vond m erg duur. Toen dacht ik patroon magriet van created in x land lijkt er erg veel op. Ze heeft m nog niet gepast, foto's op model volgen nog. Ik vind m erg mooi geworden, en hoop dat zij dat ook vind!
En de voering bij de mouwen lukte zoals het hoort! Dankje gera voor je advies.



                             









2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige jas! Kon zo uit de winkel komen!
    Ik heb hetzelfde probleem bij zo'n rok. Jammer als 't dan tegenvalt. Je hebt er toch je tijd ingestopt hè?

    groetjes,
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen