maandag 21 maart 2016

jurk en tricot jasje oudste dochter

Zoals ik schreef in mijn vorige post zou de jurk voor oudste dochter een halima elodie worden.
Ik voegde kapmouwtjes toe. En nam maat 122/128  (ik denk dat dit patroon vrij groot valt, normaal heeft ze echt maat 140 nodig voor zowel breedte als lengte)
Ze is helemaal blij met haar jurk.

Voor erop maakte ik de korte magriet van created in x land. In plaats van de rits gebruikte ik knopen. Ze had al eerder om het korte jasje gevraagd, eigenlijk vond ze deze leuker dan de lange en op dit model jurk leek me dat wel een mooie combi samen.

Met al die vrolijke lentekleurtjes krijg je helemaal zin in het mooi weer! (Ik dacht laten we nu eens iets anders dan roze nemen;)!)
Zo heeft ze er weer een setje bij, waar we allebei heel blij mee zijn.


de zomen moet ik nog afwerken. Ze zijn nu naar binnengevouwen om eerst de maat te bepalen

6 opmerkingen:

  1. Wat een plaatje weer. Dat jasje met de knopen vind ik echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'k kan me voorstellen dat jullie er allebei heel blij mee zijn wat een leuk setje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig zég!
    Zie ook al een driekwart legging en nieuwe schoenen; de lente kan.komen! 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige jurk heb je gemaakt!
    Mag ik vragen waar je dat patroon vandaan heb?
    Ik gebruik zelf veel de knippie, maar zie hier vaak andere patronen, super leuke...
    Groetjes Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik kocht de patronen hier:http://www.kleurenmix.nl/Webwinkel-Category-514640/meisjespatronen.html en dan de elodie, halima en xenia. Bij farbenmix hebben ze veel mooie patronen.
    Ik gebruik ook vaak burda, ottobre, en somsb inspired. Op created in x land staan ook prachtige losse patronen
    succes met zoeken! groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor je oudste dochter heb je ook weer prachtig genaaid. Het jasje staat er erg mooi op, is ook weer een idee voor mezelf... (voor mijn dochter dan he)

    BeantwoordenVerwijderen