maandag 8 februari 2016

tweede en derde jurk

De tweede en derde jurk uit de interieurstof maakte ik af.

Het jurkje voor jongste dochter is een echt 'restenjurkje' geworden, maar met deze stof vind ik het niet misstaan.
Ze combineerd m met een vestje wat nog van haar grote zus is geweest. Dat blauw haalt m helemaal op.



Voor oudste dochter voegde ik een kraagje in ofwhite toe. Anders zouden de kleuren haar heel bleek maken. Ik had nog een mooi offwhite fluelen bandje liggen, zo zijn het toch drie heel verschillende jurken geworden.
Wel vind ik het bovenstukje van de eerste jurk het mooist, omdat daar precies een heel mooi stukje van de stof zit en zo goed tot zijn recht komt Bij de andere jurken lukte dat niet meer.



Ze was erg in haar sas met haar nieuwe jurk. Wat is ze gegroeid. Vorig jaar winter maakte ik maat 122 van dit model en nu 140. En kijk maar het is maar nipt Maat 128 heeft ze maar heel kort gedragen.

6 opmerkingen:

  1. Zo dat is snel voor elkaar! Leuk om te zien dat het met dezelfde stof toch drie verschillende jurkjes zijn geworden.Bij jullie zeker ook wel winderig aan boord?? Succes met je volgende projecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke jurkjes weer! Inderdaad allemaal heel anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het donkerblauwe vestje staat erg mooi bij het jurkje. Leuk hoor, 3 jurkjes van dezelfde stof.
    Geniet er nog maar van. Hier willen de oudsten al een hele tijd niet meer hetzelfde aan (zelfs hetzelfde stofje met een ander patroon willen ze niet meer).

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker bezig!! Donkerblauw staat altijd zo leuk he. Prachtige jurken. Oudste hier draagt juist al n jaar 128

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je weer terug bent van weggeweest! Je moest eens weten hoe vaak ik op je blog heb gekeken in de periode dat je niet blogde. Je maakt zulke mooi dingen! Leuke modellen, die vooral heel goed zitten en prachtig zijn afgewerkt! Het doet me denken aan Monnalisa Chic en Tartine et Chocolat. Ik houd van die stijl! Ook de keus voor een interieurstof vind ik geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen