woensdag 3 februari 2016

jurk uit interieurstof

In de kerstvakantie zag ik bij de stoffenkraam een prachtige stof liggen. Het bleek een interieurstof. Maar voor de jurk die ik ervan wilde maken kwam het goed uit dat de stof wat stevig was.

Ik kocht ruim twee meter. Dan had ik genoeg voor twee jurken.

Nu maakte ik van de zomer een jurk voor mijn nichtje. Maar omdat het een metaaldraad stof was, wilde ze de jurk na een paar keer niet meer aan. Hij prikte vreselijk. Ze vond het heel jammer, dus beloofde ik haar een nieuwe jurk.

Toen ik haar deze stof liet zien, vond ze die erg mooi.

Dus toen alles op de stof gelegd, en het is gelukt om er drie jurken uit te knippen. Een maat 146, een 140 en een 86. De eerste van de rij zit in elkaar. De tweede krijgt driekwart mouwen, en de derde zonder mouwen.


de jurk is compleet gevoerd, dat vind ik toch altijd wel het mooiste


Ik vind m zelf erg mooi geworden. De stof is zo gaaf!

5 opmerkingen:

  1. Wat past de stof goed bij het model! Mooi hoor! Leuk om er zo met een beetje passen en meten 3 jurken van te kunnen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOh deze stof bedoelde je. Ik had het kunnen weten ;) Echt jou ding. Mooi zeg! En netjes zo helemaal gevoerd.Nu op naar de volgende.Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Owja, hele gave stof!!! En weer zo netjes gemaakt, superknap!

    BeantwoordenVerwijderen