donderdag 18 februari 2016

jurk burda

Een jurk uit de nieuwste burda. Om onder andere dit model kocht ik heb blad. Ik had nog een soort tricot met ruwe binnenkant liggen. Genoeg om de jurk uit te proberen. Ik gebruikte het mouwpatroon van het jasje uit de vorige post. Uit een restje leer knipte ik de voilant, maar die naaide ik toch uiteindelijk niet mee. Het viel  niet soepel genoeg. Wel even op de foto gezet voor het idee. Deze jurk gaat zeker nog een keer komen en dat met voilant want dat vind ik toch wel heel mooi, en dan een soepeler stofje. Het is een mooi patroon, maar misschien toch een maatje kleiner  volgende keer, heb behoorlijk moeten innemen ter hoogte van de plooien in de naad voor, omdat ze anders heel zakkerig hingen.
Echt een aanrader deze jurk

sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's smorgens is het licht hier vreselijk voor foto's nemen!

9 opmerkingen:

  1. Wat een mooi jurkje,zo apart met de plooien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sarina,
    Toen ik deze jurk op je blog zag, heb ik gelijk de burda vanmiddag aangeschaft. Prachtig model!
    Even een vraagje: Heb jij voor de binnenkant van het voorpand (voering) ook 2x voering gebruikt en voor de achterkant 1x? Dit lees ik in de beschrijving. Lijkt mij dat het ook wel 1x kan, of het moet voor de stevigheid zijn...
    Groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi marleen, omdat het eigenlijk een soort proefmodel was heb ik helemaal geen voering ingezet.
      Ik denk dat de dubbele voering is om de bovenste plooi netjes op zijn plek te houden. Toch vind ik de jurk zonder voering ook prima zitten. Het is iets sportiever zo door deze stof en omdat zoom doorgestikt is.
      Ik denk wel dat ik m ook nog een keer met voering maak, met 'nette'stof
      nou succes ermee!

      groetjes sarina

      Verwijderen
    2. Grappig, ik heb 'm vanmorgen ook even van een proefstofje gemaakt. Gewoon katoen, maar het is zo'n perfect model, dat ik er spijt van heb dat ik hem niet gelijk netjes afgewerkt heb. Zit als gegoten. Hoefde er geen enkele aanpassing aan te doen en kan dus ook gewoon van een katoenen stof. Heb een enkele voering gedaan voor en achter en dan gelijk de hals tegengestikt, zodat het netjes valt.
      Vind het trouwens leuk je te volgen. Heb zelf geen blog... te weinig tijd voor. Als ik het goed heb, hebben we vroeger op dezelfde basisschool gezeten :)

      Verwijderen
    3. wat leuk, ik kan het me even niet voor me halen, wil je me misschien mailen? sarinaooms@gmail.com

      Verwijderen
  3. Mooi model, jij bent ook al lekker aan de gang gegaan met de nieuwe bladen! Ik ben benieuwd hoe hij in 'nette'stof word.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele mooie jurk! Wat ben je slank, staat je echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen