maandag 15 februari 2016

jasje my image

Van mijn schoonzus kreeg ik een bon van de stoffenkraam en daar zat de nieuwste my image bij.

Wat een leuke patronen staan daar in. Nu had ik alleen kinderkleding uit de my image genaaid, en dat viel zo vreemd van maat, dat ik er eigenlijk niet zo goed aan durfde te beginnen. Maar na navraag gedaan te hebben, bleek dat het voor volwassenen normaal op maat valt. Nou dan durf ik het wel. (het is altijd zo frustrerend als je werk voor niets is omdat er niets van de maatvoering klopt)

Ik kocht een poosje terug een coupon van een heel donkerblauwe stevige tricot. Ik dacht dat is een mooi lapje om uit te proberen. Het was net te weinig voor lange mouwen, dus maakte ik het jasje met driekwart mouw. Wat een geweldig patroon. Die gaat denk ik vaker komen. De maat valt prachtig. Het model is heel mooi getailleerd en ik hoefde er niets aan te veranderen!

De voering lukte ook in een keer goed zonder dat het ging trekken. Het enigste waar ik echt niet uit kwam was de voering van de mouw via de voeringzijnaad dichtstikken zodat je er aan de buitenkant niets van ziet. Ik heb van alles geprobeerd, maar snappen doe ik er niets van!
En omdat ik geen zin had om er vreselijk chagerijnig van te worden, heb ik de voering en buitenkant netjes naar binnen gevouwen en op de rand vastgestikt.

linksonder zie je nog een stukje van de hobby van mijn man. Hij is met een modelschip bezig.
Zo zijn we gezellig samen aan het hobbyen. Hij aan de ene kant van de tafel en ik aan de andere kant
Past net!
Maar nu weer aan het varen, en de tafel weer voor mezelf ;)


Al met al ben ik heel te vreden met dit jasje, echt een aanrader. En er staan nog veel meer leuke dingen in het boekje.

Vandaag de burda en knipmode gekocht. Vooral de burda erg leuk. Er staan weer prachtige jurken in.

groetjes sarina

7 opmerkingen:

  1. Super jasje! Fijn dat de maat zo goed valt. Het trucje van de voering vertel ik je wel een keer in de winkel. Heel simpel! Ik gebruik het altijd. Gezellig samen aan de tafel...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het jasje staat je goed, leuk model. Wat ik bij de mouwen dan doe is vanaf de goede kant een kleine stukje op elkaar spelden zoals het aan elkaar hoort en dan de mouw door het gat in de voering naar buiten trekken. Dan zie je hoe het aan elkaar moet spelden en naaien. De nieuwe Burda kocht ik ook al om de mooie jurken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gaaf jasje!! Staat je echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij zit je als gegoten en staat je erg goed!

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen