vrijdag 22 januari 2016

jasje, jurk en meer

Wat is mijn laatste blogbericht alweer lang geleden.

Ik naaide in november nog wel het een en ander maar kwam er niet toe om dat te bloggen.
Ik twijfelde een poos of ik  zou stoppen met bloggen. Veel van het zelfde: rokken en jurkjes. (dat is toch wat ik het liefste naai ben ik ondertussen achter;))

De zin om mijn naaimachine te pakken was een poos heel ver weg. Maar deze week toch weer wat genaaid. Ik hoop dat we er weer ín' zitten!

Nog wat foto's van een rokje voor mezelf, twee rokken voor mijn moeder (ze draagt ze vaak en veel)
en nog rokjes voor de meiden.





 Voor oudste dochter kocht ik een jurk, maar ze verkochten er geen vesten bij. Dit stofje kocht ik in goes. Het is een soort suede tricot achtig iets met glimmers erin, en dat werd meteen goedgekeurd!

Ik gebruikte een patroon uit een oude sue en blue.






De grijze tricot voor mezelf kocht ik een poosje terug. Het jurkje komt uit een oude knipmode.
Maar ik geloof toch dat jurkjes niet meer aan mij besteed zijn. Ik vind m saai en niet zo mooi geworden, Maar voor thuis is het op zich prima
tussendoor maakte ik meer jurkjes voor mezelf die niet verder dan half afkwamen en toen ik de kliko belanden omdat ik het helemaal niets vond. (dat is wel een nadeel van zelf naaien, je weet van te voren nooit zeker of het mooi staat of niet)



met sjaal maakt t minder saai

10 opmerkingen:

  1. Nou, blijf lekker bloggen. Je hebt weer mooie dingen genaaid. Leuk die rokjes met die kabels. Ik vind trouwens de kleuren erg mooi van die andere rokjes. En dat jasje, prachtig, zeker gecombineerd met dat jurkje. De grijze jurk staat je prachtig, gezellig zo met die sjaal. 'K zou zeggen: gewoon doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vooral het suede jasje vind ik erg leuk!
    En wat mij betreft lekker blijven bloggen. Lees je blog met veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke dingen heb je weer genaaid. En die blogdip, die herken ik wel een beetje. Maar voor jezelf is het ook een leuke manier om bij te houden wat je gemaakt hebt, door de jaren heen. Die grijze jurk is best leuk, hoor, zo met sjaal fleurt het helemaal op! Leuke knoopjes aan het jasje van je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat twijfelen herken ik wel.. Toch maar blijven doorgaan hoor! Vind het altijd zo leuk om je naaisels te zien!
    De jurk voor je dochtertje is ook zo leuk.
    Alleen moet je zelf wel wat vrolijker kijken hoor op de foto, haha :-)

    Groetjes,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Sarina,
    Ik had al een poosje niks meer van je gelezen....
    Ik heb momenteel ook een naaidip. Had ik een jurkje gemaakt, klopte het bovenpand niet, toch maar een rokje van gemaakt.
    Ik heb de grijze kabelstof in het lichtroze en mijn dochter in lichtkobaltblauw.
    Ik denk dat blauw je iets mooier staat. Grijs is opzich al een "saaie" kleur in je gezicht.

    Succes met naaien!

    groetjes,
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie rokjes en het jurkje vind ik juist zo mooi! Het staat je zo goed,maar ja smaken verschillen natuurlijk. En iid een nadeel van naaien,als het af is zie je pas of het staat ja of nee...hopelijk krabbel je weer uit je naaidip! Groet en tot ziens.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke dingen heb je weer gemaakt! Het jasje staat hier voor binnenkort op het lijstje voor m'n oudste, ik vind het zo'n mooi model! Het is al uitgetekend, maar ik wil h'm voor het voorjaar/ zomer maken, dus nog heel even wachten...
    Blijft bij jou de tricot met kabels mooi? Bij mij is het heel erg gaan pullen jammer genoeg...
    Enne... ik hoop dat je blijft bloggen hoor, ik doe hier zo vaak inspiratie op!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wel blijven bloggen hoor, ik vind het altijd leuk om te lezen bij je en fotoos te kijken. Het jasje van je dochter is een toppertje he, ik wil dat patroon ook nog een keer maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel herkenbaar hoor. Maar ik vind het altijd wel heel gezellig om je berichten te lezen! En je hebt ook weer lekker dingen genaaid. Ik vind voor mezelf naaien ook lastig. Dan is het klaar en lijkt het leuk, maar als ik het dan aantrek vind ik het vreselijk. Ik naai ook het liefst voor de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om weer wat van je te lezen! Dat was zeker lang geleden, ik miste je wel. En de dingen die jemaakt vind ik niet saai, zeker niet! Jammer van de naaidip, tijd om meer te gaan haken ;-). Wat je genaaid hebt vind ik mooi en jurken staan je wel goed!!
    Trouwens, toch maar eens op instagram komen kijken?? ;-). Ik zou het leuk vinden!
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen