vrijdag 30 oktober 2015

van alles

Een poos terug kocht ik deze stof waarvan ik eerder de jurken voor de meiden maakte ook in het paars met de bedoeling voor oudste dochter een setje voor school te maken. De stof bleek niet echt geschikt voor school omdat er snel haaltjes aan komen.
Daarom maakte ik voor mezelf een rok. De tricot van het vest kocht ik in goes in precies de goede kleur! de stof van het bontje kocht ik ook bij de stoffenkraam.

Inmiddels heb ik wel andere knopen op het vestje gedaan, omdat deze erg groot zijn.

er zitten nu stofknopen op van satijn in de zelfde kleur paars.



van deze lekkere warme stof maakte ik drie rokken uit 1 meter!
een voor mij en een voor oudste dochter (heb ik nog niet op de foto)
ik had nog een klein restje over en daar paste voor jongste dochter nog precies een rokje uit!


krijg de foto niet gedraaid



gezellig troepje op de tafel ;)

Dit jasje kwam ik weer tegen. Het is van oudste dochter geweest 
ik maakte het zelf na van een jottum jas waar ik toen helemaal weg van was
het patroon paste ik aan maar weet niet meer welk patroon ik gebruikte.

Er zitten helaas wat gaatjes in de stof dus ze kan hem niet meer aan.
maar vond het heel leuk om hem nog te laten zien.

schoentjes zijn ook nog van oudste dochter


groetjes sarina

4 opmerkingen:

  1. Mooie dingen gemaakt! En wat schattig dat jasje, jammer dat ze het niet meer aan kan. Wat doe jij verder met de zelfgemaakte kleding? Ik heb totnogtoe alles bewaard, kan er geen afstand van doen 😉...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi je setje,leuk winters detail de bontkraag. En drie rokjes uit één lap dat is even boffen! Wat een schatje is het toch,je dochter,en het jasje ook hoor,jammer van de gaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk set heb je voor jezelf gemaakt, hoe zet je nu zo'n bontje op een jasje? Of heb je daar een patroon voor? De rokjes staan jullie ook goed, ik vind het een superleuke stof.
    De jas is misschien gemaakt naar patroon Roos 5006? Tenminste die herken ik erin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. van de kraag had ik een patroon en dat heb ik qua lengte aangepast. op de kraag en binnenkant jasje naaide ik drukknoopjes, en zo blijft het netjes op zijn plaats zitten.

      nee geen roos, want die had ik toen nog niet;) ja he heel mooie stof en lekker warm

      Verwijderen