vrijdag 9 oktober 2015

allemaal rokjes

dit rokje maakte ik al een paar weken geleden, maar nog niet geblogt. Ik kocht de stof met de bedoeling er een jurkje van te maken, maar het werd een rokje. Ik had drie stroken geknipt en afgelockt, maar de derde laat ik nog even liggen, tot die te kort word.







Het tweede rokje is het zelfde model wat ik eerder in het donkerblauw naaide. Het zit zo in elkaar en het zit perfect.
Wat staat leuker erop, het lange vest of de korte of kan het allebei? Ik weet verder niet zo goed wat voor kleur hier nog meer mooi op staat.







Het derde rokje is voor oudste dochter. het zelfde stofje als van jongste dochter en mezelf. Ik kocht het laatste restje en nam alles mee. Nu heb ik nog stof voor een jurk of iets voor oudste dochter. Het is zulke mooie stof en het naait heerlijk. Het vierde rokje is een spijkerrokje voor oudste dochter.





het vijfde rokje is het zelfde model als de spijkerrok van hierboven maar iets verkleind, de maat begon vanaf maat 98 en ze heeft nog maar 86. Het voorpand maakte ik wat centimeters korter. Ze heeft zo'n dik buikje! de rok gaat eronder hangen en dat is zo'n gek gezicht! nu hangt die in ieder geval recht.


ik had geen goede kleur rits meer, maar meestal draagt ze het er toch overheen dus het valt niet zo op



5 opmerkingen:

  1. Echt leuk weer allemaal!!
    Ik vind dat allebei de vesten goed staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent weer druk geweest ;-), Allebei de vesten staan er leuk op, vind ik. Het spijkerrokje is echt een leuk modelletje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie rokken collectie! Het eerste rokje heb ik in het echt gezien,echt een schatje! Ik vind het korte vest er pittiger op staan,al kan het beide. Maar waarom een lang vest bij jou prima figuur? Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een productiviteit bij jou! Maar alles weer zo mooi. Dat strokenrokje nog zo schattig. Heerlijk toch zo'n peuterbuikje ;-). En ik zou ook voor het korte vest gaan, net wat pittiger ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie rokjes parade, ik vind die beentjes zo schattig onder het rokje uit van je jongste!

    BeantwoordenVerwijderen