maandag 22 juni 2015

van alles wat

ik ben met twee projectjes bezig (dat gebeurd echt bijna nooit!)
Voor mijn moeder begon ik met een jurk. (foto linksboven)
de kleur en de print stonden haar prachtig. waar ik geen erg in had is dat het afschuwelijke stof is om mee te werken. Het begon al met knippen. Wat ik voor mij idee recht geknipt had bleek helemaal scheef getrokken. Het naaien is een drama. dus toen vorige week het grootste deel van de bovenjurk in elkaar zat heb ik m in de 'hoek gesmeten'. Afgelopen weekend heb ik m zo goed en zo kwaad als dat ging met het flubberstofje gepast en daar kan ik weer mee verder. Er onder komt een offwhite stof en als het lukt zal het denk ik een mooie jurk worden.





pas was er bij de kerk van mijn ouders een activiteiten markt waar ze onder andere mooie stoffen verkochten. daar kocht ik de bloemen stoffen. van de onderste lap wil ik iets voor mezelf maken bij een jasje wat ik al heb, maar ik zit te dubben. de rok of de jurk wat vinden jullie?

een poos terug maakt ik de streepjurk. de jurk die ik niet mooi vond. Nu mocht je op de activiteitenmarkt tweede hands kleding inleveren wat verkocht werd voor het goed doel. Ondere andere deed ik deze jurk erbij. (zo daar ben ik vanaf dacht ik!)

totdat wij ook op de markt kwamen en dochterlief de jurk zag hangen. Ze was echt verontwaardigd!
waarom heeft u die jurk weggedaan? die vind ik juist mooi!
je raad het al hij hangt weer hier in de kast! (toch vind ik het ook wel leuk dat ze zelfgemaakte kleding nog mooi vind en graag draagt)



Ik kocht ook een mooi witte batist voor oudste dochter en daar begon ik ook mee vorig week (is niet meer af gekomen) Op het voorpand stikte ik allemaal plooitjes en vouwde zit naar links en rechts om en om ik deed dat eerder. toen zag je het bijna niet vanwege de drukke stof en wilde het altijd graag nog eens proberen. dus bij deze!



zo dat was weer een heel verhaal

groeten sarina

4 opmerkingen:

  1. jou staat een jurk goed, dus zeg ik: jurk. Zeker door de mooie bloem!!
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou voor de jurk gaan. Wat een prachtige stof zeg!
    Leuk allemaal! Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou ook een jurk doen, die staan jou zo goed! En wat een prachtige stof er voor!
    Grappig dat de streep jurk nu toch weer in de kast van dochterlief hangt :-) En de plooitjes in de witte jurk komen zo heel goed tot hun recht!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En is het nog gelukt met de jurk? Balen hè als het dan niet lukt, ik heb ook wel eens wat in de hoek gesmeten hoor ;-) en mijn naaimachine er bijna achteraan ;-). Ben benieuwd naar de eindresultaten van de jurken!

    BeantwoordenVerwijderen