vrijdag 8 mei 2015

verjaardagsjurk

De jurk is klaar.
Het stofje kocht ik in goes bij de couponnen. Het is een heel dun en zacht stofje.
Ik kocht het omdat ik het mooi vond zonder doel. Deze kleuren staan heel mooi bij onze oudste dochter, dus de keus was snel gemaakt. De voering is ook een heel dun zacht stofje ook uit goes.
Het rokdeel heb ik wel dubbel met een nog iets dikkere katoen gevoerd omdat het anders niet zo wijd valt.
Voor het kraagje gebruikte ik een restje wat ik nog had liggen (had het al een paar keer weg willen doen, maar wat ben ik blij dat ik dat niet deed!)

Dit model uit de burda heeft echt een heel goede pasvorm voor haar.
En ik voegde weer kapmouwtjes toe, dat staat net wat gekleder.





het kraagje lijkt op de foto aan de ene kant groter dan de andere kant ,
maar in het echt ze zijn even breed

groeten sarina


10 opmerkingen:

  1. Wat is het een mooi jurkje gevonden! Volgens mij is ze er echt blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohh mooi joh! Staat haar echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap dat je voor de stof viel, die is echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige jurk, die kraag en strik in afstekende kleur maakt het echt af.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie jurk! En wie wat bewaard die heeft wat. De foto's zijn natuurlijk ook uniek...wie kan die maken. Wees er trots op. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige stof gebruikte je voor haar mooie feestjurk!
    En herkenbaar dat iets op de foto anders lijkt zoals jij nu hebt met het kraagje. Ik heb dat ook best vaak.
    Groetjesss

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben je toch creatief met je stofjes. Als ik een jurk of rok korter moet maken slaak ik al een lange zucht. Ik heb gordijnen ( voor het huis) en die moeten korter en ik zie het niet zitten. Zoek denk ik maar zo'n winkel met een schaar, zucht.

    BeantwoordenVerwijderen