dinsdag 5 mei 2015

strikkenjurk

voor mijn nichtjes maakte ik jurkjes.
Voor het oudste nichtje deed ik er drie dubbele strikken op.
Het patroon gebruikte ik eerder voor haar.

Voor het jongere nichtje maakte ik een heel simpele jurk. Ik gebruikte daarvoor dit patroon. Maar de stof had niet meer nodig.
Dat zie je niet op de foto, maar het is bijna doorschijnend witte stof met een ecru werkje erin.
Ik vond het in de couponnen bak bij een stoffenwinkel en zag er direct een jurkje in!
Daar onder deed ik witte voerig (gewoon katoen) Het is een heel mooi eenvoudig jurkje geworden.






de strikken. Hoe ik het deed en het resultaat



Dit zijn toch wel echt mijn favoriete patronen!
Maar dat was al wel duidelijk denk ik;)

voor onze oudste dochter net een verjaardagsjurk geknipt
geinspireerd op deze jurk, Ik hoop dat die lukt!


groeten sarina

7 opmerkingen:

  1. Je nichtjes boffen, maar! Schattige jurkjes zijn het geworden.
    ik ben heel benieuwd naar de verjaardagsjurk, maar die wordt vast ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke jurkjes weer! De verjaardagsjurk past ook weer echt bij je, het resultaat zullen we vast weer zien, ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie jurken, die maak jij het liefst he, van die prachtige jurken. Ik zou ze ok erg mooi vinden voor dochterlief, maar pak toch altijd weer tricot om te verwerken, vind ik toch fijner om te verwerken. Ben benieuwd naar de verjaardagsjurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hele lieve jurkjes! Ben benieuwd naar de jurk voor je dochter, en ik ben niet de enige zo te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoals altijd: prachtig! Eenvoudig kan zo mooi zijn, je bewijst het hier. En nu de verjaardagsjurk! Wij zijn benieuwd maar jou kennende komt het helemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen