donderdag 26 februari 2015

jurkje

Weer een jurk (het lijkt wel of hier alleen maar jurken worden gemaakt! Maar eerlijk is eerlijk dat doe ik ook het liefst)

Onze jongste past kleding die onze oudste nog gedragen heeft.
Zo vond ik een soort tuniek die ze al past. Maar daar had ze nog niets bij.

Om het nu al te kunnen dragen maakte ik een donkerblauw jurkje erbij.

Het voorpand knipte ik door. Daar maakte ik een knoopsluiting. De rok knipte ik af op 7cm, van boven. En de rok daaronder knipte ik in stukken in de lengte en legde die wat breder op de stof.
Zo heb je eerste een vrij korte rimpelstuk en dan een wat langer rimpelstuk eraan. ( ik hoop dat het een beetje duidelijk is, op de foto is het denk ik niet zo heel duidelijk te zien)

rechtsboven draagt ze de jurk met tuniek.
Het staat zo wijs!.
rechtsonder de foto met detail van de rimpels

3 opmerkingen:

  1. Mooi klassiek jurkje, donkerblauw is altijd mooi vind ik. Wat een wijsneus al zeg!

    BeantwoordenVerwijderen