woensdag 18 februari 2015

donkerblauwe jurk

toen ik het rokje uit de voige post maakte was ik eigenlijk op zoek naar een donkerblauwe maar niet heel erg donkerblauwe stof (echt heel duidelijk!!!)

Toen onze oudste een baby was kocht ik die stof via internet. Maar de kleur blauw viel me erg tegen dus belande die lap op de hoop.

Nu liet ik in de vorige post het jasje zien. En laat dat nu net precies die kleur blauw zijn! ( ik vond namelijk een piepklein lapje van die stof) Maar de grote lap was onvindbaar. Wat jammer. Daarom maakte ik toch van de donkerdere donkerblauw het rokje.

Nu had ik ook nog een maillot in dat ruitje gekocht. en hoewel de kleurnummers hetzelfde waren was de kleur van de maillot bijna zwart ( precies de kleur van het rokje) nu draagt ze het rokje met de maillot en een roze vest dat staat haar erg leuk

Ik wilde ook nog een donkerblauwe jurk maken voor bij het jasje dan kon ze wisselen als ze dat wil.
Maar juist de lap was te weinig om nog een jurk uit te halen.

Dus weer de hele voorraad stoffen tevoorschijn gehaald. En wat vond ik! de net niet heel erg donkerblauwe lap die ik vorige week zocht. Volgens mij heb ik vorige week met mijn neus gekeken, want hij zat gewoon in het krat.

Ik wilde graag een jurk met knoopsluiting en kraagje van voren een soort bloes idee. Maar daar had ik geen patroon van.

Nu gebruikte ik uit de nieuwste b inspired een bloesje. Dat verlengde ik 10 cm. En daaraan stikte ik een aangerimpelde strook.
Dit model staat haar zo leuk. Ik denk dat ik m vaker ga maken.

Wat een lang verhaal deze keer!





groeten sarina

9 opmerkingen:

  1. Staat haar erg leuk, lijkt wel op het model uit Zelfgemaakte kleertjes. Net een boek voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi jurkje! In de Knippie heeft ook eens zoiets gestaan alleen liep de knopenrij daar helemaal door tot onder aan toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan. Ik vind zo model ook altijd leuk staan, maar grijp zelf elke keer weer naar tricot. Moet toch ook eens van dat soort kledingstukken voor dochterlief gaan naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. grappig, bij jou lukken projecten met tricot altijd en ik kan er echt niet mee overweg! Het meeste wat ik van tricot maakte is niet naar mijn zin!

      Verwijderen
  4. Mooi verhaal...op zoek naar dé 'vergeten' lap! Maar gevonden. Mooi jurkje hoor,echt jou ding.Knap dat je het zelf bedenkt en vervolgens met patronen aanpast zodat het uiteindelijk geworden is wat je voor ogen had.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie jurk en maakt het helemaal af met et jasje en maillot!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi zeg! Fijn dat je die lap nog gevonden hebt!
    Leuk om een patroon te veranderen en dat het dan ook nog helemaal naar je zin geworden is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap werk hoor, staat haar erg leuk! En zo'n verhaal erbij is heel leuk om te lezen :-).

    BeantwoordenVerwijderen