maandag 8 december 2014

zeg het met bloemen

Ik zag een jurk. Daar begon het mee al een poos geleden. Maar voor een jurk maken heb je stof nodig. En dat wat ik wilde vond ik niet. Dus het idee ging de 'kast' in, en maakte ik eerst andere dingen. Totdat ik aan het neuzen was op de website van de stoffenkraam en he dat zocht ik!!! Maar... uitverkocht. Wat jammer, maar gelukkig werd de stof weer aangevuld, en toen direct gekocht.

De jurk die ik had gezien had mooie plooien op het voorpand. Emma en mona deed het eerder ook.

Als patroon gebruikte ik dezelfde als van de vorige post. Uit de nieuwste burda. En nu de versie met mouwen. De plooien vond ik zo mooi. In de voering deed ik tule, maar ze draagt er nog een tule onderrok onder (heeft ze niet aan op de foto) en dan valt de jurk een stuk mooier (wijder)

Met het dragen zag ik wel een paar dingen die ik over ga doen. een plooi heb ik de verkeerde kant opgevouwen, en de strik band vind ik zelf toch te breed op het voorpand, dus die moet nog wat smaller gemaakt worden. Ze is zelf erg blij met de jurk, en dat is toch altijd wel leuk.

In de kast hing een jasje ongebruikt ,naar de kerk draagt ze het jasje erop. Ze draagt het dan wel open, want dat staat leuker als dicht.


De jurk valt met tule onderrok ongeveer zo wijdt als op de rechtse foto

de plooien op het voorpand. Ze zijn slecht op de foto te krijgen met de donkere stof





groeten sarina




6 opmerkingen:

  1. Wouw prachtige jurk, mooie stof ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De details zijn best lastig te zien, maar ik geloof graag dat dit een prachtige jurk is met strik en plooitjes. Echt een Sarina-jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een prachtige stof! Hele mooie jurk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad echt een Sarina jurk! Ziet er mooi en klassiek uit. Details kan ik ook niet zo goed zien,maar wat geeft het,je dochter is er blij mee. Heb je nog meer van dit soort plannen 'in de kast' hangen? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wel veel ideeen maar nog niet heel concreet;)

      Verwijderen