donderdag 18 december 2014

jurken

Ik dacht dat ik deze week niets meer ging naaien. Maar er rolden toch nog twee jurken onder vandaan.

Gelijk met de jassenstof kocht ik een heel mooie bloemenstof. Die lag nog op een bestemming te wachten. Toen een paar weken de december burda uitkwam en ik daar de jurk in zag die ik al twee keer eerder maakte, dacht ik direct aan deze stof.

De grootste kanten jurk die ik toen naaide zat perfect bij haar, dus maakte ik er nog een, en nu van deze bloem.
Toen ik de stof binnenkreeg was het echt een kleurexplosie, maar nu het een jurk is, vind ik m echt supermooi geworden. (je hebt dat wel een beetje in je hoofd, maar soms pakt het toch minder mooi uit dan je denk)

het is een heel aparte stof, net of er 'lucht'in zit
daarom werkte ik hem zo af met oranje baisband


Voor oudste dochter naaide ik van weer het kant (het wordt saai!) een jurk met tricot bovenstuk
(omdat de hals meestal niet zo mooi lukt bij mij deed ik het anders)
Ik tekende op het patroon 4cm naar beneden toe een lijn, knipte die door, plakte hem aan elkaar en
legde hem zo op de stof. Eerst een laag tricot, dan een laag kant en dan een laag tule.

In de rok van de jurk komt dat terug. Eerst een laag katoen, dan een laag kant, en dan twee lagen tule.
als afwerking nog een offwhite strik.

voor erbij nog een soort bontkraagje


10 opmerkingen:

  1. Mooi! Het bontkraagje staat erg leuk bij de onderste jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie jurken! Ik vind de combi van tricot met kant wel erg gaaf!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige jurken, je gaat als een speer zeg!

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk! Jij kan lekker wisselen met de feestdagen voor de deur.
    Is altijd zo leuk als je dan wat nieuws hebt hangen he!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooi geworden,zelfs de binnenkant van de stof ziet er mooi uit bij de gebloemde jurk.Het bontje kraagje geeft iid net dat beetje extra,mijn complimenten weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik woonde vroeger aan de Lek en zag de binnenvaartschepen allerlei spullen vervoeren. Het leek me zo romantisch om op zo'n schip te wonen en te werken. Later besefte ik me dat het gewoon ook heel hard werken was. Nu kom ik via via op jouw blog terecht en lees ik over het wonen op het schip En je schitterende jurken. Wat vind ik het knap als je zoiets moois kunt maken. Complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. complimenten voor al je naaiwerk. Echt heel mooi allemaal

    BeantwoordenVerwijderen