woensdag 10 december 2014

baby jurk met bloemen

Van de stof die nog over was voor ons kleinste meisje een jurk gemaakt.
Ik deed weer plooien( of heten het oprijgjes?) in het voorpand maar nu een beetje anders (hieronder een detailfoto waar het te zien is)
Ik had nog een mooi lichtroze randje liggen, wat er qua kleur mooi bijpast.
Het model naaide ik al vaker. Het is een mooi basismodel waar je veel kanten mee op kunt.

Maar op de foto? Nee hoor;) Ze kan sinds kort van zitten zelf wegkruipen, dus dat werd niks haha.
Dus maar even zo!




Links nog een detailfoto van de grote meisjes jurk,( Ik had nu beter licht dus denk dat het iets beter te zien is)
 en rechts de detailfoto van de babyjurk


Je stikt oprijgjes in de stof en vouwt ze de kant op die je wilt en stikt ze vast
Het is niet moeilijk, maar ik vind het zelf een leuk effect hebben



groetjes sarina

7 opmerkingen:

  1. Echt leuk die oprijgjes (en jurk!) Je hebt me wel op een idee gebracht trouwens. Ben nu bezig om een stukje van die oprijgjes in een shirt te verwerken. Dus bedankt voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. klinkt leuk! succes met je shirt, we zien het resultaat wel

      Verwijderen
  2. Echt super! Als ik die stof ook nog es tegen kom, laat ik hem niet liggen. Ik vind hem echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zeker een leuk effect zeg, met die oprijgjes! Mooi jurkje geworden. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig jurkje! Echt snoezig! Je hebt me aangestoken om ook de stof eindelijk te gebruiken... lag steeds klaar voor een zondagse jurk, vandaag heb ik hem gemaakt. Heb ook een stukje over, dus ga ook voor een mini-exemplaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen