vrijdag 24 oktober 2014

Winterjas burda december 2012

Voor mezelf maakte ik een winterjas uit burda december 2012. Ik zocht al een poos een donkerblauwe jas van wol of iets wat daar op lijkt. een lange. Maar dat is lastig. Dus ging ik zelf aan de slag. Ik maakte eerder weleens een jas voor mezelf, maar nog nooit een van zulke stof.
Eerst wilde ik er nog plooien in maken. Maar omdat ik al vaker een jas met plooien had deed ik het toch niet. De stof voor de jas en kraag kocht ik bas bastiaans via de webshop. Het was dus best spannend hoe het uit zal vallen.

Ik nam een maat groter omdat burda klein valt, maar hij is nog maar net. Erin deed ik een donkerbruine gewatteerde voering, en dat staat best mooi bij donkerblauw. ( Op de markt hadden ze alleen donkerbruin of zwart, dus er viel weinig te kiezen, maar ben toch tevreden zo)

Het donkerblauwe bont kleurt gelukkig goed met de kleur van de jas. Ik vind het zelf net wat mooier met bontkraag.

Het viel best tegen. Ik ben echt een hele poos met de jas bezig geweest, en op het laast wilde ik m graag af hebben. De zoom kreeg ik eerst niet netjes, maar na wat strijkwerk is het gelukkig toch goed gekomen.
Wat een verhaal he!

de kleur van de jas helemaal rechts is de kleur zoals die in het echt is



De jas nog in de maak, en rechts boven de voeringstof en bontstof en rechtsonder
het model van de jas


fijn weekend groetjes sarina

9 opmerkingen:

  1. Hij staat je wel heel mooi! Knap dat je het gedaan heb. Hier zit ik nog steeds tegen een kinderjas aan te hikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie jas. Knap gedaan. Heb ooit eens winterjas voor manlief gemaakt.
    Groet, WIlma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, dus daar was je mee bezig vanmiddag ;-) Mooi geworden zeg!! Leuk dat we even konden zwaaien he? Volgende keer langszij met koffie?? Fijne herfstvakantie gehad? Hartelijke groetjes, Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gewoon prachtig!! Dat je daar al aan begint... zou niets voor mij zijn. Maar jij loopt er prachtig bij, dat is 1 ding wat zeker is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie blog, ik vondt u via andere bloggers...zal zeker meer bezoeken...groetjes ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi, wil ik ook nog een keer doen, een jas voor mijzelf maken.

    BeantwoordenVerwijderen