donderdag 18 september 2014

jas in de maak vervolg

k geloof toch dat het wel wat gaat worden. Eerst had ik er echt een hard hoofd in, maar wat kleine dingen veranderd: de naden doorgestikt op de mouwen en de zijnaden. En een klein beetje ingenomen in de zijnaad. Nu valt de jas veel mooier in model. In goes kocht ik de soort bontstof. Eigenlijk een beetje op de gok voor bij deze jas. Het is niet helemaal dezelfde kleur, maar ik vind het zelf niet hinderen. De bontkraag wil ik met knoopjes vastzetten aan de binnenkant van de kraag.




groetjes sarina

9 opmerkingen:

  1. Leuke jas ben je aan het maken! Is het nog gelukt met de zoom? Ik heb ook weleens gewerkt met imitatieleer. Daar had ik de zoom erin gestikt, misschien is het ook een idee om instrijkbaar zoomband te gebruiken?
    Succes ermee.

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat is wel een idee. Ik heb ook ergens iets gelezen over textiellijm, maar daar heb ik nog nooit mee gewerkt. De zoom heb ik nog niet gedaan, dus dat moet ik nog uitproberen

      Verwijderen
  2. Toch mooi geworden joh, ik twijfelde eerst over de combi leer en het model. Maar het ziet er echt wel leuk uit. Ik heb ook eens een leren jasje gemaakt, maar die had ik gevoerd, dus ik hoefde geen zoom te stikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tips kan ik je niet geven, ik ben absoluut geen naaister. Maar wat ik er zo van zie: Dit gaat vast goed komen. En wat zal ze er weer schattig uitzien. Wat leuk he, dat we elkaar afgelopen zomer zomaar onverwacht tegenkwamen. Vond het erg leuk om je weer eens te spreken!! Hartelijke groetjes, Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij wordt erg leuk! Een heel chique model hoor, de achterkant valt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal geweldig Sarina! En de bontkraag is juist perfect. Beter als het niet precies dezelfde kleur is.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het wordt een plaatje!! De achterkant valt echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geworden! Zeker een goede keus geweest die imitatieleer.
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij wordt echt prachtig!! Tjonge wat een enorme uitdaging... Wat zal je blij en trots zijn als hij klaar is!

    BeantwoordenVerwijderen