donderdag 11 september 2014

babyjurkje

Een poosje terug lagen we een weekend in roeselare. En daar heb je een paar kinderkledingwinkels waar ze ontzettend mooie spullen verkopen (en heel duur). Ik kon het niet laten om even te snuffelen of er nog iets leuks tussen hing. en jawel, een prachtig jurkje met 'schaarplooien' en een strikje op het voorpand (100 euro) nou voor een babyjurk vind ik dat veel te duur. Dat model bleef in mijn hoofd rondspoken. Van oma kreeg ik weer een tas met lapjes, en daar zat een heel mooie lichtroze lap bij.
Die paste mooi bij dat model.

Als basis gebruikte ik een jurk met plooien van knipmode. Voor de schaarplooien pakte ik er een knipmode bij voor volwassenen, want ik wist niet precies hoe dat dat moest. Na veel gereken was ik er uit. Het resultaat vind ik zelf best leuk geworden, maar de zoom ben ik niet zo tevreden over. Misschien had het mooier geweest als ik hem blindzoom gedaan had (ondertussen toch maar veranderd en blindzoom gedaan, de jurk valt gelijk een stuk mooier)
Het jurkje is ook nog aan de ruime kant, volgens mij valt knipmode ongeveer een maat groter. Ze draagt maat 74, en heb dat ook uitgeraderd, maar toch echt te ruim



links blindgezoomd, en rechts nog met de naaimachine. omdat het strechstof is bobbeld hij en dat is bij dit model niet mooi





groetjes sarina

14 opmerkingen:

  1. Wat een mooi jurkje, tot in de details prachtig afgewerkt!
    Kan mij voorstellen dat je zelf aan het puzzelen bent geslagen ipv € 100,- te betalen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig jurkje! Wat een voordeel he, als je zelf kunt naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattig jurkje, en je hebt heel wat geld uitgespaard.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach wat een schattig jurkje! En die strik, die is zo mooi geworden.
    Heb je echt geen 100 euro voor een jurkje over??? dat heeft je prinsesje toch wel verdiend??
    Groetjes, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Perfect! Wat een lief jurkje. 100 euro is echt veel. Vooral als een kindje er zo weer uitgegroeid is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zo'n sjiek jurkje! Geeft wel een lekker gevoel he als je zoiets gewoon kan namaken...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tjonge, dat heb je mooi bespaart! Hij is echt heel leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent toch zo handig! heel sjiek! En de zoom blind is iid mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Reacties
    1. zou zomaar kunnen, ik weet het merk niet meer. ik heb er geen patroon van, het zij wat patronen samengevoegd. je kunt gewoon een goedpassend bovenstukje pakken, en daaronder een plooirokje met schaarplooien. zelf pakte ik als voorbeeld een volwassenpatroon. ik hoop dat je hier wat mee kunt
      groetjes sarina

      Verwijderen
  10. mooie blog, ik vondt u via andere bloggers...zal zeker meer gaan bezoeken...groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi/schattig jurkje.

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is super! Een patroontje wat je ooit gezien hebt en er dan zelf zoiets moois van maken, compliment!

    BeantwoordenVerwijderen