woensdag 25 juni 2014

setje

Voor suzanne nog een setje gemaakt.
De roze stof kocht ik als coupon bij de stoffenkraam. Het is een hele mooie strechkatoen die ook erg mooi blijft (ook niet onbelangrijk)
Voor het rokje gebruikte ik een patroon uit burda (ik weet even niet meer precies welke)









De vogeltjestricot kocht ik een tijd geleden in goes bij jestex. En samen in de kast zag ik dat dat heel leuk bij elkaar kleurde.
Voor het shirt en legging gebruikte ik een patroon uit sue en blue ik dacht 2007.



Het shirt viel erg tegen. De hals achter was lager als voor. Nog een keer over gedaan maar het bleef zo.
Toen heb ik rimpels in het voorpand gemaakt om de hals naar beneden te krijgen, en daar overheen een soort sluiting. Het resultaat is best leuk geworden, alleen de bies zit niet helemaal netjes bovenaan. Wil je het heel mooi krijgen, dan moet eerst de bies voor en dan pas de halsbies denk ik, maar ik had geen zin om de halsbies voor de derde keer over te doen!
De legging heeft een elastiekje aan de zijkant en ook een hartje knoop onderaan.
Ze is er helemaal blij mee! Dat vind ik altijd wel heel leuk, als iets af is, en ze is helemaal enthousiast erover.


13 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijk setje, met mooie details!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig, ik denk dat ik je dochtertje heb gezien op de school waar ik als peuterjuf werk...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Past zeker mooi bij elkaar, deze stoffen. Leuk, het shirt en de legging van dezelfde stof. En met plezier gedragen; wat wil je nog meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het staat haar ook erg leuk zeg! Je kunt niet zien dat het zo tegen zat met het shirt!
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk, vrolijk setje is het zo geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk set, ik blijf die vogeltjes tricot zo geweldig vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een heel leuk setje mooi gr jennie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg leuk setje hoor, heel vrolijk met de legging erbij. Dat kantje maakt het weer af!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wouw wat een prachtige set, mooie combi met dat rood.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Pracht combi. Echt een plaatje .En hier ook nog steeds van fan van de vogeltjesstof. De bies vind ik juist een grappig 'Sarina' detail. Geen mens die dat kleinigheidje bovenaan ziet hoor.Groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi setje! Heerlijk toch wanneer ze zo blij zijn met mama's maaksels!!

    BeantwoordenVerwijderen