vrijdag 25 april 2014

verjaardagsjurk

Suzanne wordt alweer bijna 6 jaar, en bij een verjaardag hoort een nieuwe jurk!
Vorige zomer kocht ik een heel mooie stof met randdesign van rode bloemen op witte ondergrond.
Die had ik laten liggen omdat ze vorig jaar genoeg had.
Omdat het wel heel erg saai wordt om weer een knippie januari jurk te maken, zocht ik een ander patroontje op.
Burda september 2012 stond een leuke jurk met plooien en een kapmouwtje. De plooien zijn rimpels geworden want de plooien werden niet zo mooi. Van jottum had ik dit seizoen de gekruiste banden op het voorpand gezien en achter op de rug gestrikt, dat vond ik zo leuk eens wat anders, dus ook uitgevoerd bij deze jurk.
Aan de onderrok heb ik twee stroken tule genaaid voor meer volume.
Bij het passen zag ik dat het model erg kort valt. Ik had al extra zoom genomen en een maat groter uitgeraderd, maar eigenlijk vind ik deze lengte wel heel leuk staan




dat durf ik wel hoor mam ik val echt niet!









14 opmerkingen:

  1. Oh ! Zo mooi !
    En ook nog : gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie jurk! De gekruiste banden zien er inderdaad leuk uit. Alvast een fijne verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig!! En wat een mooie plaatjes.Fijne verjaardag alvast.Groet en kom je snel een keer kijken in de nieuwe winkel?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig zeg, wat een plaatje. ik vind dit ook een mooie lengte hoor! Alvast een fijne verjaardag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige jurk! Bekend stofje, ik heb er al eens een rok voor mijzelf en voor Dianne gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Lengte is inderdaad leuk! Hoop dat het prachtig weer is op haar verjaardag! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi zeg! Ook zo'n mooie stof!
    Staat haar echt heel lief. Alvast een fijne verjaardag.
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi!!! Hele leuk stof, maar vooral ook zo'n leuk meisje! En die schoentjes erbij, super. Waar zijn die van?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. de schoenen zijn van beberlis en gekocht bij torfs.be

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige jurk! De stof is ook prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lief jurkje, Sarina. Maar vooral: wat een lieve dochter!! En wat knap gemaakt.... Een heel fijne verjaardag gewenst. Hartelijke groetjes, Marian

    P.S. Ze wordt 6... dat is altijd een leeftijd met een dubbel gevoel aan boord. Gaat ze deze zomer naar het internaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schitterend verjaardagsjurkje heb je gemaakt. De stof is al een plaatje op zich. Mooi model jurkje met die kapmouwtjes en aparte strikceintuur en de schoentjes zijn zo leuk erbij!

    Van harte gefeliciteerd met Suzanne een fijne zonnige dag :D

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Whow, wat heb je weer een prachtige jurk gemaakt!! Nog van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen