donderdag 17 april 2014

jurkjes

Van de week hadden we gezellig logees aan boord. Mijn schoonzus had ook haar naaimachine meegenomen, dus we konden gezellig samen aan het werk.
Maandag ging ik eerst langs bij de stoffenkraam om wat stof in te slaan en ritsen enzo,
voor haar bracht ik een heel dun, mooi stofje mee met kleine blauwe roosjes.
Ze maakte deze jurk, uit een oude bizzkids, een heel mooi modelletje






Voor nadine nam ik een mooie bloemenstof mee. Een poosje terug kocht ik de ottobre, daar stond zo'n schattig babyjurkje in.
Voor erbij maakte ik nog een bolero aangepast uit een oude knippie baby. Het is zo'n schattig stelletje geworden






                             







met een leuk baisbandje afgewerkt, de zoom zie je bij baby's altijd heel goed
dus zo is het gelijk leuk afgewerkt
\




16 opmerkingen:

  1. Wat een snoes van een jurkjes hebben jullie allebei gemaakt. Ik vind ze allebei prachtig. In die oude boekjes blijven de modelletjes leuk om te maken.

    Inderdaad bij baby's zie je inderdaad het zoompje aan de binnenkant altijd. Mooi afgewerkt met zo'n vrolijk gebloemd oranje bandje.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg, samen iets moois maken. Prachtige jurkjes. En houdt ze die schoentjes aan? Echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ze gaan snel uit hoor, nog een keer proberen om eerst sokjes aan te doen, en dan de slofjes, misschien dat ze dan niet zo snel uitglijden

      Verwijderen
  3. Gezellig zo logees waar je een end weg mee kan naaien, wat een prachtig resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om zo samen aan de slag te kunnen! Wat een leuke jurkjes zijn het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattige jurkjes, lijkt me lastig naaien dat dunne stofje. Het babyjurkje heb je mooi gemaakt me die details.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gezellig om samen jurkjes te maken. Ze zijn beiden erg mooi geworden. Het lijkt wel gekochte kleding, zo netjes.

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gezellig zeg! Heerlijk al dat kleine meisjes spul! De jurkjes zijn schattig!
    Het vestje is ook mooi gelukt joh!
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om samen te naaien, ze zijn ook echt leuk geworden!! Mooi de zoom zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schattig! Mijn voornemen is om weer meer te gaan naaien. Maar dan voor mezelf. Mijn kinderen zijn al groot en die willen dat niet meer.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Sarina, ben ik weer. Nou ik heb die Knip hoor. Van mei 2012. Die leuke rokken van jou zijn zeker naar model 2 of 3. Maar hoe heb je die geweldige beige rok dan gemaakt. Heb je die in de zijnaden gerimpeld ofzo. Of is dat een ander patroon? Ik wil zo graag zo'n rok met van die rimpels zoals die beige. Wil je me verklappen hoe je dat gedaan hebt?
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja dat klopt, ik heb het patroon ingeknipt bij de zijnaad naar het het mv toe, maar net niet helemaal doorgeknipt. Dan leg je het patroon wijdt uit op de stof als een soort waaier, je krijgt zo de ruimte om de stof te rimpelen, en dan krijg je dat effect. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, en anders hoor ik t wel
      groetjes sarina

      Verwijderen
  11. Hoi,

    Uit welke Ottobre heb je dit leuke jurkje genaaid?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ottobre 1/2014 http://www.ottobredesign.com/lehdet_js/2014_1/index.html?nl

      Verwijderen