dinsdag 11 maart 2014

jas in de maak

Voor dochterlief een zomerjas in de maak. Ik had een mooi stofje gekocht bij singer in gorinchem, en was op slag verkocht. Daar zag ik een mooie magriet jas in maar dan met 1 wijdt aangerimpelde rok en niet met 4 stroken omdat de stof daar veel te druk voor was. Maar eenmaal begonnen viel het wel heel erg tegen. Het werd veel te TE, dus met plooien geprobeerd maar nee dat werd het ook niet. Toen dacht ik misschien is het wel mooi om het rokdeel van elodie er bij te doen, en dat stond veel mooier. Wel maakte ik nog een foutje, ik had het netjes uitgemeten hoe breed het patroondeel moest maar knipte er een twee teveel, daar kwam ik pas achter toen ze in elkaar zaten, dus deze weer ingerimpeld en nu is het eindelijk goed, maar ik ben er maar mooi een hele avond zoet mee geweest!


met sierbandje


de rok zoals die was

de nieuwe patroondelen

zo wordt tie 



8 opmerkingen:

  1. wat een ontzettend mooi stofje! ik wil deze jas ook maken voor mijn dochter maar zit nog te twijfelen of ik de jas zal voeren. Ga jij een voering in de jas maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja ik ga m wel voeren, dat vind ik zelf netter staan als die aan de kapstok hangt enzo

      Verwijderen
  2. Heel schattig. Vroeger had mijn dochter (ze is nu 20) ook altijd zulk soort jassen. Toen was Oilily helemaal in, dus ook heel druk met veel bloemen en heldere kleuren. Stond altijd geweldig leuk. Een beetje TE mag soms best hoor.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk joh. Met dit mooie weer krijg je er echt zin in he!
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk geworden zeg! Volgens mij heb je hard gewerkt. Maandag zat het lint nog op de rol in de winkel toch?!
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat maak jij toch een leuke dingen zeg!! Dit wordt vast weer een plaatje.

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh die is leuk! Geweldig stofje!! En mooie details, te gek!

    BeantwoordenVerwijderen