zaterdag 8 februari 2014

jasje en meer

Mijn moeder had een mooie kanten stof gekocht voor iets op een jurkje. We zijn samen in de knips gedoken, en we kwamen een heel mooi jasje tegen. Ik mocht het maken van haar
Aan boord had ik nog een mooie donkerblauwe katoen liggen in precies de goede kleur als de kanten stof.
Ik heb het als 1 stof verwerkt. Alle patroon delen uit kant en katoen geknipt, en toen voor het naaien aan de randen met een grote steek aan elkaar genaaid, en dan genaaid, en als laatste nog gevoerd. T was veel werk
5 avonden ( ik vind dat lang), maar echt zo leuk om te doen, en we zijn allebei heel blij met wat het geworden is. Het staat ook erg mooi op het jurkje. Natuurlijk had ik er geen erg in om foto's te maken met het jurkje er bij, maar toch voor de foto het jasje op iets anders aan gedaan.
het is een heel mooi getailleerd modelletje wat netjes aansluit maar niet te strak zit. en ook helemaal goed qua maat, en dat gebeurd mij niet vaak bij knipmode, meestal is het veel te wijdt






Voor nadine nog een haarband met dubbele bloem (het is gelukt) en twee kraagjes gemaakt. Ook had ik nog een shirt waar ze niks meer bij had, daar heb ik een rokje aan gezet, en zo heeft ze weer een setje.
Erbij het roze kraagje





haar setje voor de bruiloft (gekocht), met het gehaakte kraagje erbij




groetjes sarina

17 opmerkingen:

  1. Prachtige dingen heb je weer gemaakt! Het jasje vind ik heel mooi, en zo mooi dezelfde kleur blauw, beide stofjes! En ook de kleine meid zit weer mooi in de kleertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat maak jij toch prachtige dingen! Nadine ziet er overigens uit als hollands welvaren... gaat het ook goed met haar? Heel handig het shirtjurkje, bandje helemaal leuk (bleef bij mijn kinderen nooit zitten, jammer...) en een echte bruiloftsjurk! Super mooi. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat moet dat een werk geweest zijn. Maar prachtig jasje is het geworden voor je moeder. Wat een kleine box...als ze gaat draaien is het snel gebeurd toch zeker? Wel een heel leuk box kleed met een heel lief meisje erop. Wat een mooie oplossing om zo een jurkje te maken van een shirt. Super schattig! Groet Arjo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk jasje voor je moeder .

    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi jasje! Je dochter is ook een plaatje in het roze setje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je mooie dingen gemaakt. Heerlijk als het zo netjes past, juist na zoveel werk. Het kleine dametje is echt een prinsesje met haar mooie kleren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi jasje heb je voor je moeder gemaakt. Het roze jurkje is ook leuk, maar het bruiloftsetje vind ik echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemorgen, je maak elke keer leuke dingen hoor!!
    Heb je soms een patroontje van die leuke kraagjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi miranda, het kraagje komt van www.madebijrooz.blogspot.nl en zij heeft op haar blog een verwijzing naar het engelse patroon
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Sarina,
    Wat ben je ijverig geweest ... het resultaat mag er zijn. Wat een lief popje in de box, wauw en zo leuk aangekleed. Goede oplossing met zo'n box. Daaag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tjonge, wat een werk dat jasje! Maar wel erg mooi geworden. Wat ziet Nadine er schattig uit in dat roze! Echt een snoepje, en als ze eenmaal gaat zitten in de box, heeft ze vanzelf weer meer ruimte hoor! Juist fijn, zo'n eigen plekje! Boaz wil er haast niet meer in. Hij heeft de boekenkast ontdekt, en die vind hij veel mooier;-) Het bruiloftsetje is ook erg mooi geworden.
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het jasje is echt prachtig geworden, heel chique! En het kraagje eindelijk gelukt ;-), staat er wel heel mooi bij! En het haarbandje ook al zo leuk, je bent ijverig geweest, heerlijk hè weer zo lekker bezig zijn. Nadine ziet er inderdaad goed uit, die krijgt niks te kort ;-). Lekker poppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Sarina, heb je soms de nederlandse beschrijving van het kraagje aangezien ik erg slecht ben in engels.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee, maar er is een website die engelse haaktermen vertaald misschien heb je daar wat aan? ik ben de naam kwijt, maar misschien via google te vinden? ik haak nog niet zo lang, dus ik kan nog geen patronen uitleggen.
      succes ermee
      groetjes sarina

      Verwijderen
  14. Beste Sarina,

    Mag ik vragen welk garen je hebt gebruikt voor het randje van het kraagje? Ik heb al meerdere van deze kraagjes gehaakt, maar voor de winter vind ik zo'n 'pluizig' randje wel heel schattig! Heb alleen het garen nog niet kunnen vinden.


    Bvd!
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi maria,

      dit garen kocht ik een aantal jaar terug bij singer in gorinchem en had nog een restje liggen. Het is gewoon garen met 'haren'eraan.
      maar ik weet niet of ze het nog verkopen

      groetjes sarina

      Verwijderen