donderdag 30 januari 2014

Roze!


Pas was ik bij de stoffenkraam en daar zag ik zoo'n leuke stof. Natuurlijk roze en iets met bloemen! Hoe kan het ook anders ;)
De jurk van vorig jaar die ik namaakte van jottum met plooien in het bovenlijfje die past ze niet meer.
In dit stofje zag ik weer zo'n jurk. Ik heb eerst nog zitten bladeren in mijn knippie's. Want ja de zoveelste van dit model, ik dacht misschien kan ik eens iets anders maken, maar nee, deze vond ik echt het mooiste.


\



De zoom afgewerkt met satijnlint


zo knipte ik het voorpand, en een stuk langer omdat ik de vorige
jurk het voorpand iets te kort vond vallen


De plooien in het bovenvoorpand, en een dubbele
satijnlint opgestikt. De breedste alleen op het voorpand
en de dunste als strik achter.

Het kraagje, Suzanne zocht zelf de knoop uit



Bij marieke zag ik een mooi gehaakt kraagje.
Dat vond ik mooi, dus hup aan het proberen gegaan, maar dat viel tegen. het werd helemaal niets.
Tot mijn vriendin me heeft geholpen met het patroon, en toen lukte het wel,
Suzanne vind m erg mooi en draagt m graag.
Voor erbij nog een haarbandje met bloem.



 in deze knippie: februari-maart 2012 staat het orginele model van de jurk,
links bovenin zie je een zwierjurk, dat is m.


groetjes sarina

22 opmerkingen:

  1. GEWELDIG!!! Dit zou mijn dochters droomjurk zijn. Het model is een van haar favorieten (ze heeft er ook twee) En die stof!! Mijn roze meisje (iets anders dan roze komt er niet in hier) Echt super!! Staat je dochter ook geweldig. Ik houd ervan, van het meisje meisje. Als ze straks wat ouders zijn mag het waarschijnlijk niet meer roze en uitbundig.Je dochter is echt een plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi!!! dit is helemaal een jurk voor mij! Wat fijn foto's hoe je het knipt, ik heb er nu een idee van. Ik ben stiekem wel jaloers op je naaikunsten ;-). Het kraagje ziet er leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow echt zo lekker meisjes meisje. Ik vind het echt een prachtjurk, prachtkraagje en een prachthaarband, complimenten dus. Tegen de tijd dat oudste dochter niet meer wil, kan je jezelf uitleven met jongste dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig modelletje is dit toch! Bedankt voor de foto's van het knippen, nu snap ik hoe je die plooien maakt in het bovenlijfje.
    Ik hou wel van zulke jurken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O,wat een leuke jurk.
    Echt een stofjes voor m'n meisje.
    Misschien..........................

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier is ook zo'n jonge dame die alles wat wijd is mooi vind. Ze heft ergens het word ballerina gehoord en gezien en nu moet alles draaien!!
    Dit zou het wezen voor haar. Welke knippie was het?
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt heel mooi! Ik vond de vorige toen ook al zo mooi, jammer he, dat ze hem dan niet meer past. Maar goed, kun je weer lekker een nieuwe maken!
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg mooie jurk. Roze heerlijk is dat. Hier zijn ook de meeste kleren van roze. Mooie stof. Ik heb vorig jaar hetzelfde patroon ook gebruikt. Groetjes Kamala

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zag een roze wolk in mijn ooghoek...en ik dacht:nu al klaar??
    Wat mooi geworden,echt heel mooi. En het kraagje...super zeg!! Zie je wel dat ook jij het haken onder de knie kan krijgen. Heerlijk voor wat losse uurtjes tussendoor. Groet en tot ziens. Arjo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie jurk.
    Het staat haar ook zo mooi!
    Groetjes GeeS

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig setje is dit zo: jurk, kraagje en haarband! Van deze stof word je helemaal vrolijk. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt zo’n leuke meisjesjurk.
    En dat roze zal ze vast heel blij mee zijn.
    Het staat haar leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wijd...en felroze....en flashy....wat wil een meisje van die leeftijd nog meer ?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi en meisjesachtig. Ze is net een prinsesje! Jouw prinsesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schitterende zwierjurk in lekker knalroze. Prachtig gemaakt met mooie details. Héérlijk dat ze er zo in draait hè :D

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind deze jurk zó enorm gaaf! Echt superknap, dat je dat kunt maken.
    Ik kan nog niet eens de draad goed op mn naaimachine zetten...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo, ik kom als nieuweling voor het eerst snuffelen op uw blog. Maar wat word ik hier enthousiast gemaakt. Ik heb heel veel knippie's gekregen maar vond het zo moeilijk om door de stofjes die zij gebruiken en ik niet altijd even gecharmeerd van ben, heen te kijken. Maar zo'n jurkje in deze stof, geweldig! Dankje hartelijk voor de inspiratie. Ik hoop dat ik het net zo strak als u kan krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel, welkom als volger en fijn dat je inspiratie hebt gekregen!

      Verwijderen
  18. Kom vandaag voor het eerst hier kijken. Wat een prachtige dingen maak je zeg!

    BeantwoordenVerwijderen