vrijdag 6 september 2013

spijkerrokje

Na lange lange tijd weer wat genaaid. Ik moest me er gewoon even toe zetten, maar toen ik eenmaal begonnen was, vond ik het echt weer leuk.


Dochterlief houdt erg van spijkerrokjes, maar ze heeft er maar 1, omdat haar mama er helemaal niet zo van houdt! Nu had ik nog een mooie spijkerstof liggen, en na wat snuffelen in m'n patroonboeken, een leuk patroon gevonden waar ik wel een rokje in zag. Een kinderburda van een paar jaar terug. Heb het rokje wel wat verlengt omdat het een minirok was. Ze is er erg wijs mee.







De bloes is een jongensbloes geweest die oudste zoon bijna nooit droeg.
Ik heb er figuurnaden ingestikt, een stukje korter gemaakt, de mouwen ingenomen en wat leuke knoopjes erop, en ik vind m erg geslaagd, heeft ze er weer een leuk setje bij.



groetjes sarina


13 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar, dat je weinig fut heb om te naaien. Maar het komt terug hoor, wees niet bang;-))
    Het rokje is erg leuk geworden, ik ben zelf ook niet zo van de spijkerstof, maar dit is wel een leuk modelletje.
    Goed idee van die blouse, knopen veranderen de boel al gauw he!
    Voel je je verder wel goed?
    Hoe lang nog?
    Gr, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nog 7 weken, en ik mag echt niet klagen, t gaat allemaal nog best goed!
      groetjes sarina

      Verwijderen
  2. Ha Sarina, wat fijn weer iets van je te zien op je blog. Ik zie hierboven dat het met jou best goed gaat. Gek hè, je gaat gewoon meeleven zo via bloggersland! Het rokje is helemaal leuk! En spijkerstof is wel heel erg praktisch... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je weer wat hebt genaaid! Het is erg leuk geworden.
    Hannah wil ook een spijkerrok en een spijkerjasje.
    Ik stel het ook steeds uit, omdat ik er ook niet zo weg van ben. Die van jou is in elk geval erg leuk gelukt! Die bloes erbij is hartstikke leuk!
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gelukt setje zo!
    En leuk om een blouse te verbouwen.
    Je hebt echt eer van je werk zo.
    Gr. Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het ook een erg leuke set! En wat een goed idee om de blouse zo te veranderen, mijn zoon draagt ze ook niet graag, dus ik kan ze best aanpassen voor dochter. Fijn dat het nog goed met je gaat. Ik ben het helemaal eens met Hennie, ik leef ook mee door het bloggen!
    Groetjes, marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat leuk dat jullie zo meeleven, dat heb ik ook altijd met medebloggers, je leert elkaar toch een beetje kennen
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Sarina, Blij te lezen dat het goed met je gaat. En nog maar 7 weekjes.. spannend hoor. Hoop dat het verder ook goed gaat met jullie en de kinderen? Zou leuk zijn als we elkaar weer eens spraken in G. he? Wie weet tot ziens!!

    Groetjes je collega-schippersvrouw uit W.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maar dit is wel een heel mooi spijkerrokje hoor. Echt een leuk model. Zo'n net spijkerrokje is wel leuk zeg. Sterkte met de laatste loodjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ontzettend leuk weer. Wat een idee van dat blousje. Geweldig! Fijn om weer wat van je te lezen. Heel veel sterkte met de laatste loodjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hou wel van spijker, en vooral zo'n net rokje vind ik helemaal leuk. Helemaal goed zo met het blousje erop.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oja,en nog sterkte gewenst voor deze laatste weekjes. Heb je alles al klaar staan?

    BeantwoordenVerwijderen