donderdag 12 september 2013

jurk en spijkerrok


In de zomervakantie heb ik een mooie donkerblauwe memory gekocht. ik zag er al direct een mooie jurk in.
weer het zelfde model wat ik al heel vaak gebruikt heb uit knipmode jan 2012, die staat haar zo leuk


het lijkt alsof de jurk trekt aan de achterkant,
dat doet de stof, hij is ruim genoeg het is een heel dunnen memory





Nu het wat kouder wordt, kwam ik erachter dat ze bijna geen kouder weer kleding heeft en al helemaal geen
rokjes. Omdat de enige dikke stof die ik nog had liggen een spijkerstof was, nog maar een spijkerrokje gemaakt, en dat vond ze natuurlijk helemaal niet erg! Het model komt uit een burda van vorig jaar, weet even niet uit mijn hoofd welke. de rok is gevoerd met donkerblauwe voering zodat het er ook netjes uitziet als het een beetje openvalt






ze heeft m vandaag gelijk heel de dag aangehouden, alleen de zoom krult steeds om weet iemand wat ik daar aan kan doen?

groetjes sarina


14 opmerkingen:

  1. Tjonge je bent je schade aan het inhalen geloof ik;-)Leuk hoor, dat het nog lukt. Toch wel lekker dat je alvast het een en ander in de kast hebt liggen nu.
    Ik heb gister ook alle kleding uitgezocht en gepast. Wat een klus he!
    De jurk en rok zijn erg leuk geworden! Die overslag bij het rokje staat ook erg mooi!
    Ik heb het ook al een paar keer met spijker gehad dat de zoom naar buiten krulde. Als ik de zoom dan iets breder deed, was het over.
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij heb jij op deze manier al een jurk voor de kerst klaar liggen. Echt super mooi! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om weer wat creaties van je te zien. Gaat het goed met je?
    In ieder geval heb je weer een schitterend jurkje gemaakt en zo'n spijkerrokje is helemaal ideaal (het past overal bij).

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja het gaat goed hoor, maar ben wel echt aan het aftellen!

      Verwijderen
  4. Prachtige jurk! En heeft je dochter even mazzel met nog een spijkerrokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een pracht van een jurk en een mooi rokje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet ze er weer netjes uit! Eigenlijk voor de kerst, zo'n mooie jurk hoor!
    Rokje is ook leuk, zij blij dat ze weer een spijkerrokje heeft!
    Gr, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kijk eens aan, wat een mooie dingen heb je weer gemaakt! succes met de laatste loodjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, wat een mooie jurk. Ik vind je werk echt fantastisch!! Fijn dat het nog goed met je gaat, maar die laatste loodjes hè. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie jurk! Een plaatje. Het spijkerrokje is net anders als anders daardoor weer helemaal leuk.
    Succes met het aftellen. Gr.uit de polder.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige jurk weer ,kan goed voor de zondag.
    Het spijkerrokje is ook weer goed gelukt, donkerblauw voor rokken en jurken blijft mooi en praktisch he.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke blog heb jij zeg! Ik ben je meteen gaan volgen. Ooit naaide ik ook (bijna) alles zelf. Ook voor mijn dochter. Langzaamaan is het in het slop gegaan maar ik wil het weer meer gaan doen. Zeker in deze tijd is het wel handig om meer zelf te naaien. Ik zou graag weten waar je die leuk beige rok uit hebt http://hobbyaanboord.blogspot.nl/2012/10/rok-voor-mezelf.html
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen