vrijdag 7 juni 2013

setjes nichtjes en positiejurk


Er lag al een hele poos leuke stof te wachten om setjes van te maken voor mijn nichtjes. Eigenlijk bedoeld voor een bruiloft. Maar omdat de energie ontbrak is dat niet gelukt,  nu kon ik het alsnog afmaken. Wat een leuk werkje weer om te doen. Dat is het leuke van naaien, je ziet iets onder je handen groeien tot iets moois!

De jurk is weer een halodie. De shirts en legging komen uit een sue en blue
ik dacht zomer 2007, en het bolero vestje is een aangepast model
uit sue en blue zomer 2008.

De bloem is een gekochte bij de veritas vandaan.

de zoom is afgewerkt met satijnband, dat staat altijd zo feestelijk

Maandag zag ik mooie stof voor een jurk, bij de stoffenkraam, ik dacht van stenzo. Ik ben dol op bloemen en roze! Het is de zelfde patroon als de jurk uit de vorige post, nou ik vind m geslaagd, en het zit zo lekker.

bijna 20 weken!


de kleuren zijn in het echt helderder,
maar het is altijd te schemerig binnen voor
echt mooie foto's
Een vest is altijd handig voor erbij, en
het is de goede kleur

Fijn weekend allemaal
groetjes sarina

20 opmerkingen:

  1. Wat een mooie setjes voor je nichtjes! Super. En de jurk voor jezelf vind ik ook heel mooi.Je buik komt er prachtig in uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zie jij er mooi uit! Je hebt prachtjurkjes gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig weer alles wat je gemaakt hebt.
    De jurkjes zijn helemaal af met die vestjes met die bloem erop. Je jurk is ook heel mooi, de stof de pastvorm, staat je heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie jurk voor jezelf zeg, echt leuke stof! En de setjes voor je nichtjes zijn super, heel mooie klassieke combi zo. Blauw met wit blijft mooi, hier ook favoriet :-)
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die jurkjes zijn heel mooi geworden en met dat blauwe vestje kun je het lekker lang door dragen.
    De jurk voor jezelf is prachtig geworden, mooie stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke setjes voor een bruiloft. Combi blijft altijd goed zo he!
    De stof van je jurk komt me bekend voor, hij staat je goed! Is dit een tricot dan, want ik had een poplin?
    Ik blijf het een prachtig stofje vinden.
    Hier gaan we aftellen, nog 6 weken... heerlijk hoor.
    Energie blijft onder peil, hopenlijk komt het na die tijd weer terug.
    Groetjes, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie kledingsetjes voor de nichtjes!! HElemaal mijn smaak ook.
    JE nieuwe positiejurk staat je ook weer erg goed. Echt een mooie tricot.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een tempo heb je weer. Heel mooi geworden!! En je jurk is ook prachtig. Al zijn de kleuren in het echt vele malen mooier. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige jurkjes. Je eigen jurk vind ik ook heel mooi. Misschien kun je bij een volgend het gedeelte onder de knoop iets van de stofvouw afleggen en rimpelen. Staat ook leuk en dan heb je nog iets meer ruimte voor je buik.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou je hebt je energie idd weer terug.
    Wat heb je weer veel gemaakt.
    Schattig zeg die setjes, en ook je jurkje staat erg mooi!
    Draagt heerlijk, nu het eindelijk zomer is!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke dingen heb je weer gemaakt! Fijn dat je weer energie hebt om te naaien....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie dingen heb je weer gemaakt! Prachtige stof die van je eigen jurk, je buik komt er mooi in uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lieve jurkjes heb je gemaakt. Het bolerootje staat er mooi bij.

    Het jurkje staat je prachtig, mooi stofje en het vestje is heerlijk als het, zoals vandaag, wat frisser is.

    Fijn dat je weer een beetje je energie terug hebt.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een lieve jurkjes heb je gemaakt, en ook voor jezelf is de jurk goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige jurkjes /setjes heb je weer gemaakt! Mijn complimenten!!
    En de jurk voor jezelf vind ik ook echt geweldig mooi. Fijn dat je weer een beetje energie terug hebt om hier en daar creatief bezig te zijn.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat mooi allemaal weer! Jurk in kombi met het vestje staat erg leuk. Fijne zwangerschap toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De setjes zijn zeer geslaagd, fijn dat je weer energie voor het naaien hebt. En de jurk: die staat je echt heel mooi!

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie jurken en leuk om je buik te zien groeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Erg mooie jurken, echt lekker feestelijk. Ook de jurk voor jezelf is leuk geworden, leuk patroon. Geniet van je zwangerschap. Groetjes Kamala

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hey hobby aan boord,

    Prachtige setjes die je maakte voor je nichtjes! En je zelfgemaakte jurk is heel leuk voor zonnige dagen ;)

    Vele creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen