vrijdag 14 juni 2013

positieshirt en rok

Het is gelukt met de positierok. Uiteindelijk een rok die lekker zat genomen en met de stofvouw voor op patroonpapier gelegd. Dat patroon weer op het patroon van de rok gelegd en zo aangepast.
Het achterpand wel orgineel gehouden. De band is schuin op de stof geknipt en rekt goed mee. De stof is ook een strechstof, dus rekt al van zichzelf mee. Als soort tussenvoering een tricot in de band genaaid dat de band wat steviger is en niet om gaat krullen onder je buik. Het zat gelijk lekker, en daar ben ik blij mee.
bij de vorige zwangerschappen had ik weleens een rok geprobeerd te naaien, maar die droeg ik uiteindelijk nooit omdat ze gewoonweg niet lekker zaten.




doordat de stof behoortlijk stijf valt wat de flap
geen gezicht en heb ik m maar in een soort roos
gedraaid en dat stond een stuk beter
de band valt goed onder mijn buik, hij lijkt zo
aardig strak te zitten, maar dat is niet zo, er zit
veel rek in maar lubbert niet.

Van de stof van mijn jurk had ik nog een restje over en kon er nog een shirtje uit. Het zelfde model als de jurk, maar de hals is anders, een soort kol. en rimpels in de zijnaad gedaan, dan heb je wat meer ruimte op de buik en het staat een stuk leuker.
Weer een leuk set voor erbij. Iets wat ik ook echt mooi vind. Dat is altijd zo lastig met positiekleding, je koopt het wel maar eigenlijk is het niet echt wat bij je past of wat je mooi vind. dus ben echt blij dat de rok zo goed gelukt is




Een fijn weekend
groetjes sarina




20 opmerkingen:

  1. Zo, dat is een leuk setje geworden! En fijn dat het helemaal naar je zin is, dat is inderdaad altijd lastig met positiekleding. Er is niet zo veel keus.....
    Zo te zien krijg je al een aardig buikje ;-).
    Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk set is het geworden! Het is inderdaad altijd lastig met positiekleding om iets naar je zin te vinden wat nog een beetje leuk geprijsd is ook. Mijn moeder maakte tijdens m'n zwangerschappen ook het één en ander voor me (was zelf veel te ziek ervoor) en dan probeerde ik dingen te zoeken die ik onderling weer kon combineren zodat ik niet al te veel hoefde.
    Mooi buikje krijg je al!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi geworden zeg! Je voelt je altijd een stuk lekkerder als je kleren naar je zin zijn.
    Ik vond het ook heel moeilijk om leuke kleren te vinden. In de meeste gekochte rokken voelde ik me zo dik. Maar dit staat je echt heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi zwangerschapsset heb je gemaakt, staat je heel mooi en vooral de kleuren zijn lekker vrolijk. Helemaal fijn dat de rok naar je zin is.

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat het helemaal naar je zin is geworden. Je bent weer een leuke set rijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het staat je erg leuk, fijn dat het naar je zin is.
    Ik hoop dat je je shirt lang kan doordragen, misschien had je hem van voren wat langer moeten maken. Als ik mijn buik nu bekijk, dan komt ie halverwege, schat ik in.
    Mijn shirts zijn aan de zijkant van voren gerimpeld, zodat daar meer ruimte komt.
    Maar positiekleren is en blijft lastig, ben blij als ik weer gewone kleren aan kan!
    Groetjes, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja voor de volgende keer, kan ik beter het voorpand langer knippen en alleen het voorpand rimpelen, nu heb ik gerimpeld toen het al in elkaar zat.
      groetjes sarina

      Verwijderen
  7. Echt weer knap gemaakt! Het staat hartstikke leuk zo bij elkaar. gr. Hennie
    p.s. leuk m'n blog hiernaast te zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat het zo goed gelukt is. Het zijn ook echt jouw kleuren he?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke set het staat je goed. In mijn tijd was positiekleding donker en zwaar praat ik over 28 jaar terug

    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi geworden.Heerlijk dat je zo toch naar je zin gekleed je zwangerschap door kunt gaan.De 'nood'roos op je rok vind ik juist super geworden,jullie ook goed weekend,gr.Arjo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo echt (weer!!) heel knap van je! Het staat ook heel mooi, hoe krijg je het voor elkaar! Super setje zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hele mooie set! Die wil iedereen wel dragen. Shirt zou misschien aan de voorkant beter geen naad kunnen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. dat klopt, dat heb ik geprobeerd, maar omdat het buikdeel van het shirt van boven rond loopt kon ik dat niet aan het bovendeel vastplakken, want dan verlies je de buikruimte weer.
    Bij de jurk vallen de banden over de naad en zie je het niet meer.
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig setje. De kleur van de rok is prachtig en het bloemetjestofje van het shirtje perfect erbij.

    Fijn dat het zo mooi gelukt èn dat het nog lekker zit ook!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo sarina,
    Wat een leuk positierokje.
    Heb je daar ook een patroon van? Of adviezen waar ik leuke patronen kan vinden voor positiejurkjes of rokjes.

    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hoi marja, Dit patroon, heb ik zelf verbouwd, er zijn bijna geen leuke patronen, of ik heb ze niet gevonden;) Je pakt een patroon wat goed zat voor je zwangerschap. bijv. een rok. je hebt vast wel een positierok o.i.d. die leg je op het patroon van de rok die je wilt maken. Je tekend de buik in het orginele rokpatroon, en je past de breedte aan. Daarboven doe je een band van stof met een breed elastiek erin. Aan de achterkant een rits voor het makkelijker aan en uit trekken. Ik zou wel een strechstof gebruiken, anders zit het niet lekker. Ik hoop dat je er mee verder kunt

    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen