donderdag 7 maart 2013

'jottum'jurk

Een tijdje geleden zag ik op internet een hele mooie jottum jurk.
Nou was ik maandag bij de sfoffenkraam en daar zag ik een mooie stof, de kleuren zijn iets anders maar hij lijkt er echt op, dus ben ik zelf aan de slag gegaan. Weer het patroon uit knippie januari 2012. Het voorpand heb ik ingeknipt om er plooien in te kunnen leggen, en de rok een stuk langer gemaakt zodat het een ballonjurk kon worden. Dit was echt een leuk werkje, en met de plooien is goed gelukt. het voorpandje en achterpandje heb ik geprobeerd zo mooi mogelijk uit de stof te krijgen zodat de bloemen tot zijn recht komen, dat vind ik zelf mooi gelukt.
Het vestje komt bij de h en m vandaan, dat heb ik gauw maandag nog wezen halen, en het past er perfect bij!

ik wil eerst mijn rode schoenen aan hoor!(zelfde als de blauwe)


plooien in het voorpand bij de hals

met het vestje en blauwe schoenen(ook bij de h en m)


groetjes sarina

26 opmerkingen:

  1. Wow, wat een mooie jurk heb je weer gemaakt! Superknap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het jurkje heeft zeker het sfeertje van de stof. Helder wit met mooie tintjes aan bloemen erop. Je hebt het modelletje mooi nagemaakt, de plooitjes zijn mooigelukt.

    Ik denk dat je tijdens het maken van het jurkje veel plezier hebt als je dit zo onder je handen vandaan ziet komen!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan en deze stof vind ik eigenlijk leuker! Lekker fris van kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, en wat snel!! De schoentjes en het vestje staan er ook heel mooi bij. Gr.Arjo
    Je hebt gouden handjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! En deze is nog mooier dan het origineel!!
    Groetjes, Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gemaakt weer! Knap dat je zo van een bestaand patroon allerlei dingen aanpast om het naar je zin te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een plaatje! ik vind h'm eigenlijk nog mooier dan de echte jottum jurk! De stof heeft zulke lekkere frisse kleuren en het model is echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachitge jurk, hij valt super mooi bij je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige jurk, super! Ik kreeg net vandaag ook een bloemstof met grote print binnen, ben aan het zoeken geweest naar een patroon waardoor de stof mooi uitkwam. Best lastig. Maar dat komt vast goed.
    Nu nog een zak met energie;-)
    Gr, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie jurk, vooral het stofje vind ik super!

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig jurkje en een leuke combi met het vestje en de schoentjes!
    Even een vraagje, weet je nog van welk merk de stof is? Ik kan hem op de site van de stoffenkraam niet terug vinden.
    Ik kwam op je blog via die van Daniëlle, zij naait wel eens voor mij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel, volgens mij is het een stenzo, hij lag wel in het vak bij de duurdere stoffen, misschien kun je naar de winkel gaan? misschien was die nog maar pas binnen?
      groetjes sarina

      Verwijderen
  12. Ben je in Sliedrecht in de winkel geweest?
    Ik heb net een mailtje naar de Stoffenkraam gestuurd, maar volgens hen hebben ze die stof niet....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, ik ben geholpen door arjo zij is er altijd op maandag, misschien moet je even op haar blog vragen? vlijtige lies, zij weet het wel hoor
      succes ermee!
      groetjes sarina

      Verwijderen
  13. Wat een ontzettend mooie stof!! Ik houd daar zo van, van bloemen en roze en wit en lichtblauw en jurken en rokken die echt meisje meisje zijn. (gelukkig mijn dochter ook nog, de " ik wil alleen maar broeken aan periode is weer achter de rug" . Mooi ook zo met dat vestje, en dan kan ze de jurk ook al snel aan, en hoeft het geen hoogzomer te zijn. (vestje heb ik ook, had alleen nog geen bijpassende stof voor een rok, maar dankzij mijn moeder die gisteren naar de markt ging, is dat ook weer opgelost). Je maakt echt prachtige kleding!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow wat een schitterende jurk! Die stof zou ik ook zo willen kopen! Geniet nog maar van de tijd dat je meisje van die mooie jurken wil dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Whoww, wat een prachtige jurk! Wat heb je die weer mooi gemaakt... echt Jottum, gaaf hoor!
    groetjes van Els

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi. Een jurkje voor de kroningsdag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een prachtige jurk! Ik ben (zoals wel vaker) erg onder de indruk van je creaties!
    De stof ligt hier in de kast, te wachten tot de kast wat leger is. Volgend jaar waarschijnlijk pas. Maar ik weet in ieder geval dat ik er een schitterende jurk van kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. het is een prachtig kleedje en wat een mooi stofje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Sarien, wat heb je weer een ontzettend leuke jurk gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Sarina,

    Ha... deze jurk heb ik gisteren in het echt gezien en mooi dat ze was!! Leuk jullie weer te zien en nog leuker dat ik door deze jurk nu weet wie er achter dit blog zit. Wat is de wereld klein he? Groetjes, Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat is er aan de hand? Opeens alle foto's onbekend gemaakt en helemaal geen berichten meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Sarina,

    Al een tijdje wil ik dit jurkje ook voor mijn dochtertje maken en heb na lang zoeken de knippie 2012 te pakken kunnen krijgen. Ik weet alleen niet welk patroonnummer je gebruikt hebt, er staat helemaal niet zo'n jurkje in!? In het verhaaltje rondom dat donkerblauwe jurkje (zelfde model) heb je het over knipmode 2012. Kun je me er wat meer over zeggen?

    Alvast bedankt!

    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hoi ellen, het basispatroon van deze en al de andere jurken komt uit knippie januari 2012. hij staat in zalmkleirige bloem met ronde kraag. dit patroon heb ik helemaal veranderd, en bij de andere jurken alleen het rokgedeelte van de jurk heel wijd geknipt, ik hoop dat je ermee geholpen bent. het is het knippie met heelveel spijkerpatronen op de eerste bladzijden
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen