vrijdag 15 februari 2013

zomer jas voor mezelf

Voor een zomerjas leek het me wel leuk nu eens een knalkleur te nemen, en het liefst fucsia roze omdat dat een kleur is die me mooi staat. Ik wilde graag een model tot op de knie, met plooien voor en achter, maar daar had ik natuurlijk geen patroon van. Aan een knipmode jas durfde ik niet te beginnen want mijn ervaring daarmee is dat het vaak veel te wijdt valt. Burda zit wel bijna altijd netjes, maar die hadden ook geen mooi lange jassen waar ik iets in zag.
In burda 2/2008 stond een mooi kort jasje met schootje, en die heb ik veranderd tot jas
De maat was prima. De zoom had ik dubbel gedaan, maar toen kreeg je een lampenkap idee, dus nu heb ik de zoom afgelockt, en valt die wel goed. De voering is van een stenzo stof waar ik direct helemaal weg van was. Nu alleen nog knopen, de knopen die ik had gekocht vond ik toch niet zo mooi erbij.








groetjes sarina

14 opmerkingen:

  1. Leuke vrolijke jas heb je gemaakt. Knap dat je het zo naar je zin hebt gekregen. Nu de lente nog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi gelukt zeg, met al die plooien!
    Het was wel veel werk denk ik!
    Hij staat je in elk geval heel erg netjes!
    Daar zul je vast plezier van hebben straks.
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is even een werk! Super mooi geworden en de voering past ook super, veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super knap gedaan, zeg! Echt heel erg leuk! Mijn complimenten, groetjes Elsa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie jas heb je gemaakt!! Knap dat je een patroon zo veranderd hebt dat je nu een jas hebt zoals je in je hoofd had.

    Jij bent klaar voor de zomer (wat je jas betreft ;-))

    Groetjes mama c

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou dat is nog een aardig werk geweest zeg! Maar het staat heel leuk met een superleuke voering. Knap hoor!

    Groetjes Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie jas! En wat ben je toch handig om het zo te 'verbouwen'dat het helemaal naar je zin is!Je binnenkant is ook wel heel erggg mooi!! Nu nog zon..groet Arjo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi, de kleur is prachtig! Wat een werk, maar je hebt er zo wel eer van! Erg knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi. Wat ben jij ontzettend handig. Laat de lente maar gauw komen hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi joh, goed aangepast en ik vind het kleurtje ook zo mooi, grijp zelf ook vaak naar fuchsia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie kleur heb je voor je jas uitgekozen. Helemaal geweldig dat je het naar je eigen wensen hebt kunnen maken. Mooi hoor!

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen