donderdag 28 februari 2013

jurkje met stippen

Dit leuke stofje vond ik bij de stoffenkraam in de drie euro hoek. Dochterlief wilde er eigenlijk een rok bij, maar ik had zelf een jurk in m'n hoofd. Weer mijn favoriete patroon gebruikt uit knippie januari 2012. De rok maak ik wel steeds dubbel zo wijdt aan de onderkant, door het patroon bijna helemaal van onder tot boven in te knippen en wijdt uit te leggen, dan krijg je jottum idee voor de wijdte van de jurk, en daar hou ik altijd wel van! Voor de voering weer een lapje van oma gebruikt en de rits lag er ook nog. Het leek me leuk om er ook nog een haarband bij te maken, en die vond ze erg mooi! Ze draagt er trouwens een petticot onder, daardoor valt hij nog mooier wijd. p.s de strik is nu van voren gevoerd en zie je de rode stippen niet meer






groetjes sarina



19 opmerkingen:

  1. Een lekker zwierig jurkje voor de lente en de zomer. Laat het mooie weer nu maar beginnen.
    Groetjes Kamala

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig jurkje. Het stofje met die stippen is super. Ik vind stippenstofjes altijd zo vrolijk en in combi met een eenvoudig modelletje (natuurlijk met megawijde rok) helemaal super!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je weer lekker bezig, ik vind dit ook weer erg mooi. Jij maakt rokjes en jurkjes met van die mooie modellen, vooral het wijde ervan vind ik zo mooi. Dat ga ik je toch eens nadoen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Staat haar altijd zo leuk dat modelletje! Leuk he, van die goedkope lapjes scoren.
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, wat heerlijk zomers! En nu wachten op de zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohh, wat een snoezig jurkje!! Krijg ook weer zin om stipjes te naaien! Op naar het mooie weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk jurkje! En blijft het nu vanzelf zo wijd staan of draagt ze er een onderrok onder?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja ze draagt er nog een petticot onder, dat was ik er vergeten bij te zetten
      groetjes sarina

      Verwijderen
  8. Wow wat een leuke jurk die je dochter heel goed staat. De jurk sluit mooi aan!Ik zou alleen de riem voeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wouw een prachtige jurk, een plaatje!
    Super leuk als je van 3 euro een 'bijna' echte jottum jurk kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super leuke jurk. Staat haar goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi zeg,en de extra wijdte lukt prima met deze dunne lichte stof! Staat ze leuk en de haarband maakt het helemaal af. Gr.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een prachtig jurkje,staat haar prachtig

    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, prachtig. Ik vroeg me idd. ook al af of er nog iets onder zat, maar ik lees het al.
    Als ik dit bij jou zie, dan krijg ik zin om voor A-M ook nog eens zoiets te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke zomerse jurk, heel mooi. Ik heb die stof ook gekocht... we hebben nogal eens hetzelfde he! Ik had er in mijn vorige blog een rok van gemaakt.
    Gr, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook dit staat haar weer schitterend!!
    Goed idee zo'n petti coat er onder te laten dragen. Heb je die ook zelf gemaakt wellicht? Vind ik voor mijn dametjes ook wel een idee namelijk.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee dit is een gekochte petticot. Ik heb m weleens zelf gemaakt, maar gewoon met m'n naaimachine gerimpeld maar dat is echt een drama, als je het gemakkelijk wilt doen, kun je beter met de lockmachine de tule rimpelen, dat gaat wel heel goed
      groetjes sarina

      Verwijderen
  16. Wat een leuk jurkje. Daar krijg je al echt zin van. Zin in de lente. Zin in de zon. Zin in zitten in een tuinstoel ...

    BeantwoordenVerwijderen